שכונת היובל
שכונת היובלפלאש 90

תושבי שכונת היובל בעלי נדהמו לגלות, כי בגיליונו של העיתון ידיעות אחרונות מיום חמישי האחרון, התפרסמה כתבה אשר כותרתה "מתנחלים מ'היובל' עקרו לנו 170 עצים".

במכתב ששיגר בשם תושבי השכונה, עו"ד יגאל ברק-עופר, הוא קובע כי "הכותרת, כמו גם הכתבה שלאחריה, הינם שקריים וזדוניים, ויש בהם כדי להכפיש את מרשיי, להשפילם ולבזותם".

לטענתו, מדובר ב"ניסיון ציני וחסר תום לב מצד העיתון לנצל את העובדה ששמה של שכונת 'היובל' עלה לכותרות, להתגולל על תושביה ולציירם כאנשים אלימים ופורעי חוק".

עו"ד ברק-עופר מציין כי הכתבה מלאה אי דיוקים ושקרים אשר כולם נועדו להעצים את חשיבות האירוע, "הכתבה יוצרת קישור זדוני ליום העצמאות בעוד האירוע המדובר אירע מספר ימים קודם לכן; הכותרת מטעה ומדברת על 'עצים' בעוד ברור שמדובר על שתילים; הכתבה מתארת רקע של כריתת עצים קודמת, שלמיטב ידיעת מרשיי לא הייתה ולא נבראה, וודאי שאין לה כל קשר אליהם; הכתבה קושרת בין מרשיי ובין פעולות המכונות "תג מחיר", כאשר מרשיי אינם קשורים כלל לפעולות אלה; ומעל הכל, האשמתם השקרית של מרשיי בעקירת השתילים נשואת הכתבה, האשמה שאין לה שחר".

לדבריו, "תושבי שכונת 'היובל' ביישוב עלי הינם אנשים נורמטיביים ובעלי משפחות, חלק ניכר מהם אנשי צבא קבע, או משפחות של אנשי קבע שנפלו תוך הגנה על ביטחון המדינה. הכתבה האמורה, המטיחה בהם האשמות חמורות בצורה חסרת אבחנה,  פוגעת קשות בשמו הטוב של כל אחד ואחד מהם ומסבה לו נזק קשה".

אי לכך קובע ברק-עופר, כי "הכתבה האמורה מהווה מקרה ברור וחמור של לשון הרע, אשר מרשיי אינם מתכוונים לעבור עליו לסדר היום. אשר על כן הנכם נדרשים לפצות כל אחת מן המשפחות שגרות בשכונת 'היובל' בפיצוי של 50,000 ₪. יובהר כבר כעת כי סכום זה הינו לצרכי פשרה בלבד, באשר הנזק האמיתי שנגרם למרשיי הינו גדול בהרבה".