עונשי אזהרה. פארס
עונשי אזהרה. פארספלאש 90

תת-אלוף עמאד פארס עמד אמש (א') לדין משמעתי בפני סגן ראש המטה הכללי, אלוף בני גנץ, בגין עבירות של אי קיום הוראות המחייבות בצבא ועבירה במסמכים צבאיים.



האלוף גנץ הרשיע את תת-אלוף פארס בגין אי קיום הוראות מחייבות בצבא, בכך שלא מילא את הטפסים המתחייבים לנהיגת בת זוג ולא הקפיד לוודא שרק גורם מורשה עושה שימוש ברכבו, וגזר עליו עונש של התראה. בנוסף, הרשיע סגן הרמטכ"ל את תת-אלוף פארס בגין התנהגות שאינה הולמת, בכך שלא הקפיד שהטפסים לחברת הליסינג ימולאו באופן מדויק כנדרש, וגזר עליו עונש של נזיפה.

סגן הרמטכ"ל הדגיש כי בצד העבירות ובבואו להכריע את גזר דינו של תת-אלוף פארס, לא ניתן להתעלם מהזכויות הרבות שצבר לאורך השנים בשורה ארוכה של תפקידי פיקוד ולחימה שביצע.

נזכיר כי בחוות דעתו בתאריך 17 לפברואר 2010, הורה סגן הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף- משנה שרון אפק, להעמיד את תת-אלוף פארס לדין משמעתי. חוות הדעת פורסמה בעקבות חקירת אירוע, בו אשתו של הקצין הייתה מעורבת בתאונת דרכים, עת נהגה ברכבו הצבאי ללא נוכחותו ברכב.



בהתאם לחוות דעת סגן הפצ"ר, זומן תת-אלוף פארס ב- 13 באפריל 2010 לעמוד לדין משמעתי בפני ראש האגף הטכנולוגי והלוגיסטי, אלוף דני ביטון. בפתח הדיון ביקש תת-אלוף פארס לנצל את זכותו על פי דין וביקש להישפט בפני מפקדו של קצין השיפוט. בהתאם, התקיים ההליך המשמעתי (היום) בפני סגן הרמטכ"ל.



בהמשך, צפוי עניינו של תת-אלוף פארס להיות מובא בפני ראש המטה הכללי, רב- אלוף גבי אשכנזי, בעקבות המלצת סגן הפצ"ר, כי היבטים נוספים שעלו מתיק החקירה, שעיקרם אי אמירת אמת למפקדים, יטופלו במישור הפיקודי ולא במסגרת ההליך המשמעתי.