חברון
חברוןפלאש 90

גיא חזות, קצין צה"ל שהוכיח בתפקידיו הקודמים את עויינותו למתיישבי יהודה ושומרון, יתמנה בעוד שלושה שבועות למפקד החטיבה המרחבית חברון. השבוע הוא החל חפיפה עם המח"ט הנוכחי אל"מ אודי בן-מוחא.

חברון היא מקום שבו החיכוך בין יהודים וערבים גבוה מכל מקום אחר ביו"ש, דבר הגורר לעיתים מחלוקות קשות גם בין המתיישבים לפיקוד הצבא. לפיכך דווקא לתפקיד זה נדרש קצין בעל רגישות לתחושות המתיישבים. חזות הוכיח בתפקידיו בעבר כי ליבו גס במתנחלים. לפני כחמש שנים, בהיותו מג"ד 202, העליל גיא חזות על מתיישבים מהיישוב ברכה כאילו הם שברו את רגלו, למרות שהיה זה הוא שהפגין  אלימות קשה כלפי אחד המתיישבים תוך כדי אזיקתו וקשירת עיניו. חזות התבטא באותו אירוע בנוסח: "אם היה מותר לנו לעשות לכם מה שאנו עושים לערבים, האירוע היה נגמר מזמן". בנוסף הורה לחייליו להתעלם ממחאת המתיישבים על גנבת ציודם האישי, ו"להתייחס אליהם כאילו הם אוויר".

רגלו של חזות נחבלה מנפילה שנגרמה לא בשל פעילות המתנחלים, אלא תוך כדי ריצה. הוא טען שרגלו נשברה אבל המשיך לתפקד שעות רבות בפעילות גופנית מאומצת. בבית החולים נקבע שחזות לא סובל משום שבר. גם גורם רפואי צה"לי שבדק את חזות אמר כי מהנפילה הזו לא נגרם לו כל שבר אלא רק כאבים בברך ללא נזק נלווה.

בכנס של כל קציני צה"ל מדרגת סגן אלוף ועד הרמטכ"ל ערב עקירת גוש קטיף, שדן בנושא ההתנתקות הצפויה, אמר גיא חזות: "אני לא מפחד להיכנס לכפר פלסטיני כמו שאני מפחד להיכנס ליצהר. אני מרגיש מאויים על חיי. עוד רגע היו עושים בי שפטים. ביצהר קיימת חבורה של פורעי חוק. עד שהיישוב לא יוקיע אותם מתוכו אנחנו צריכים להפסיק לחבק את אנשיו שחיים איתנו בשלום".