ח"כ אריאל
ח"כ אריאל

בעקבות הודעת המדינה לבג"ץ על כוונתה לבחון דרכים להסדיר את הבניה במאחז "דרך האבות", פנה ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אל ראש הממשלה ואל שר הביטחון בדרישה להחיל את הבדיקה גם על הישוב חרשה ושכונת היובל בעלי, שכנגדם הוגשו עתירות דומות.

בתשובת המדינה לבג"ץ בנושא מאחז "דרך האבות" נכתב: "דין העתירה להידחות מכיוון שהוחלט על קידומו של הליך סקר קרקעות ב"דרך האבות", אשר יקבע באופן סופי האם מדובר באדמות מדינה. ככל שהליך הסקר יגלה, כי המבנים במקום – כולם או חלקם – בנויים על אדמות מדינה, תישקל האפשרות להסדיר את הבנייה במקום".

"לא ייתכן שיד אחת של המדינה עושה מהלך חיובי של סקר קרקעות באזור "דרך האבות", בעוד שהיד השנייה מסרבת בתוקף לעשות את אותה הבדיקה בחרשה ובשכונת היובל ומתעקשת להרוס אותן. סקר כזה, אם יערך בחרשה והיובל, יוביל בסבירות גבוהה מאוד להסדרת הישובים, אך עד היום כל בדיקה שכזו לא נעשתה", ציין ח"כ אריאל.

"אני קורא לכם להשוות את העתירות ולדאוג לערוך בהקדם סקר קרקע גם באזורים אלו. ראויים תושבי חרשה והיובל, אשר ביניהם אנשי קבע ומשפחות שכולות שהגיעו להתיישב שם באישור המדינה, לבדיקה אמיתית ובלתי תלויה של הקרקע עליהם הם יושבים", הוסיף אריאל.