שכונת היובל
שכונת היובלפלאש 90

בישוב עלי דורשים מראש הממשלה לא לדחות את הדיון בבג"ץ בנושא שכונת 'היובל' ו'חרשה', אלא להשיב לבג"ץ כי המדינה בודקת אפשרות להכשרתן.

במכתב ששיגר יו"ר הועד המקומי בעלי, קובי אלירז, לראש הממשלה, הוא מציין כי "אתמול השיבה המדינה בעניין העתירה בבג"ץ 8255/08 "נתיב האבות", "ככל שיתברר כי מדובר באדמות מדינה יהיה הדבר בעל משמעות בגיבוש החלטה סופית לרבות שקילת האפשרות להסדיר את הבניה במקום. בנסיבות אלה, אין מקום בשלב זה לחייב את המשיבים לממש את צווי ההריסה בדרך האבות".

"כידוע לך בית המשפט העליון קבע שעד לתאריך- 1/5/10 חייבת המדינה להחליט מה עמדתה הברורה לגבי הבתים נשואי העתירה בשכונת היובל ובחרשה", כתב אלירז, "אנו סבורים כי עתה, לאחר שהמדינה הדגישה בתשובתה בבג"ץ "נתיב האבות" שבכוונתה להכשיר את הבתים במידה ויוברר כי הם נמצאים על קרקעות מדינה (או כאלו שיוכרזו כאדמות מדינה) על המדינה לתת תשובה דומה גם בעניין בג"ץ "היובל חרשה".

 

לדברי אלירז, "אנו סבורים כי אין לדחות את ההחלטה. העיתוי להכשרת הבתים לאור המועד שאותו קבע בית המשפט הוא העיתוי הראוי ביותר. יש להשיב תשובה ברורה לבית המשפט לכל הפחות ברוח הדברים שנוסחו בתשובת המדינה לבג"ץ "נתיב האבות".

"ברור עתה לכולם, שכשרוצים מחליטים!!! ובידך הדבר, התערבותך האישית והדחופה בעניין חיונית ביותר!", חתם אלירז את המכתב.