שכונת היובל
שכונת היובלפלאש 90

בשורה לתושבי חרשה ושכונת היובל? איתן ברושי, עוזרו של שר הביטחון לענייני התיישבות, כתב היום לבג"ץ כי הממשלה מתכוונת לאשר הבתים בשכונת היובל וחרשה.



"אבקש לעדכן, כי כפי שהודענו בינואר 2010, אנו מקדמים קיומו של סקר קרקעות בחרשה ובהיובל, אשר יקבע אם מדובר באדמות מדינה. השלמתו של סקר קרקעות כאמור, אורכת זמן ודורשת משאבים, וכן יש לבצעה בלוח זמנים שיתואם, בין השאר, להתרחשויות בשדה המדיני, לרבות עיתוי וזמן", כתב ברושי.



"ככל שיתברר בסקר הקרקעות כי מדובר באדמות בבעלות פרטית, ייאכפו צווי ההריסה בהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו על ידי משרד הביטחון. ככל שיתברר כי מדובר באדמות מדינה, יילקח הנתון בחשבון בגיבוש החלטה סופית, לרבות שקילת האפשרות להסדיר את הבנייה במקום. בנסיבות אלה אין מקום, בשלב זה, לחייב את המשיבים לממש את צווי ההריסה".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ זאב אלקין ואריה אלדד, ברכו על הודעת המדינה לבג"צ, "אנו מברכים את רוה"מ והממשלה על שינוי כיוון דרמטי ביחס להסדרת הליכי הבנייה ביו"ש כפי שמקובל בשאר חלקי הארץ. אנו קוראים לממשלה להמשיך לפעול ברוח זו ולהביא לגניזתו של הדוח הפוליטי של טליה ששון שאיים להחריב עשרות שכונות וישובים שניבנו בעידוד ובמימון ממשלות ישראל לדורותיהן".

 
ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה "אני מברך על ההתעשתות של ברק ונתניהו שנענו לתחנוני היתומים. חבל שגיבורי ישראל צריכים לההרג כדי לפתוח לנתניהו את הראש ואת הלב. הגיע הזמן להכריז ללא מורא שההתיישבות ביו"ש היא ההכשר היחיד לישיבה שלנו בת"א ואשדוד".


ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיב להודעת המדינה לבג"צ ומסר, "מדובר בצעד נכון בכיוון של השוואות זכויותיהם של אזרחי ישראל תושבי יו"ש לשאר אזרחי ישראל, והוכחה שניתן לפתור את סוגיית המאחזים שתושביהם נפלו קורבן לאורך שנים להכפשות של דו"ח טליה ששון."
 
ח"כ דני דנון מהליכוד אמר, "ראש הממשלה בחר בדרך הנכונה, בדרך הליכוד. נשותיהן של אלירז ורועי ז"ל יוכלו להמשיך לגדל את הילדים בבית אבותם בשקט".

השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, אמר השבוע באזכרה לרס"ן אלירז פרץ שנערכה בעלי, כי הגדרת מרבית המאחזים כ"בלתי חוקיים" איננה נכונה. לדברי השר יעלון, "מדינת ישראל היא מדינת חוק, וממשלת ישראל אחראית לאכיפת החוק. הקמת מבנה , שכונה או יישוב מחייבים אישור כחוק. אם יש מבנה או שכונה שהוקמו ללא אישור כחוק, קל וחומר אם על אדמה פרטית של מאן דהוא, יש לפנותם".

אולם לדבריו, "אין זה המקרה של חרשה, שכונת היובל, רחלים, נתיב האבות, ברוכין, שכונות בנווה צוף ובקרית נטפים, או בקרוב למאה נקודות יישוב שהוגדרו כ"בלתי חוקיות", בשל אי השלמת ההליכים עד לחתימה לאישור תכנית היישוב (המכונה תב"ע)".

רובן המכריע של נקודות אלה הוקמו באישור הגורמים המוסמכים, ונבנו על ידי הגורמים המיישבים במדינה. אם יש נקודות שזה לא המצב לגביהן, יטופלו בהתאם. היד האוסרת היא היד המתירה, וזה בסמכות הממשלה", הוסיף השר.