אדלשטיין
אדלשטייןאתר הליכוד

השר יולי אדלשטיין דוחה את הפרסום לפיו ראש הממשלה התחייב שלא לבנות ברמת שלמה בירושלים בשנתיים הקרובות. השר אדלשטיין אמר הבוקר בראיון לקול ישראל, כי "ברור שנבנה בירושלים".

אתמול (ראשון) הודיע הבית הלבן כי רה"מ בנימין נתניהו התחייב לא לבנות במשך שנתיים בשכונת רמת שלמה בי-ם. ההודעה גררה תגובות זועמות של הח"כים מימין.

ח"כ אורי אריאל אמר כי "הודעת ארה"ב מאששת את מה שהתראתי עליו כבר מזמן-ביבי מחלק את ירושלים וכרגיל אצלו רק היהודים נפגעים, אכן רה"מ לתפארת". ח"כ יעקב כץ (כצל'ה) אמר "מזה שנה ורבע שהבאתי לידיעת כל שרי והח"כים של הליכוד שנתניהו לחש על אוזנו של שר השיכון  להקפיא את הבנייה בעיר הבירה. אני קורא לשרים בוגי, בגין, ארדן, כץ, אדלשטיין ולח"כים דנון, חוטובלי, לוין, רגב, ואלקין להפסיק לטמון הראש ולהחליף באופן מיידי את נתניהו. מי שמקפיא את י-ם בירת ישראל שרוב יהודים גרים בחלקים ששוחררו במלחמת ששת הימים, מביא ליבושה וחורבנה ואינו ראוי להיות רה"מ ישראל".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת העביר מסר מרגיע, "המבחן האמיתי הוא מבחן העשייה, העירייה ממשיכה לקדם בנייה בכל חלקי העיר בהתאם לתכנית המתאר ליהודים וערבים כאחד. אנחנו מצפים כי משרד הפנים ומשרד השיכוון יאשרו את התכניות". ברקת הוסיף "אנו סומכים על רה"מ שלא יאפשר הקפאה בירושלים, לא במילים ולא במעשים".

גורמים בסביבת ראש הממשלה דחו את הביקורת והודיעו כי "ראש הממשלה הבהיר לכל אורך הדרך, שהבנייה והתכנון בירושלים יימשכו כרגיל, בדיוק כפי שהיה בכל ממשלות ישראל ב-43 השנים האחרונות, ולא ניתנה שום התחייבות ישראלית בנושא זה".