מרחיבים החרם?
מרחיבים החרם?פלאש 90

הרשות הפלסטינית ממשיכה לקדם במרץ את היוזמה להטלת חרם על סחורות שמקורן בהתנחלויות. ב-11 במאי 2010 ערכה קרן "הכבוד וההתחזקות" כנס באולם סלים אפנדי באל-בירה שנועד לארגון מתנדבים שיצאו לפעילות בקרב הציבור הפלסטיני על מנת להגביר את המודעות לחרם ולפרסם את שמות המוצרים שיש להחרימם. אירוע זה התקיים במסגרת סידרת פעילויות המתקיימת ברחבי איו"ש ובמרכזה הכשרת מתנדבים, ובהם תלמידים וסטודנטים, כשליחי הסברה ופיקוח.

חבר הועדה המרכזית של תנועת פתח, מחמוד אל-עאלול, קרא לתלמידים להיות מפקחים בבתיהם, בבתי הספר וברחובות כדי להילחם בסחורות של ההתנחלויות. הוא ציין, כי תנועת פתח תומכת בהחרמת כל הסחורות הישראליות, תוךשהוא עושה אבחנה בין עמדת פתח הקוראת להחרמת כל הסחורות הישראליות לבין העמדה הרשמית המחייבת דבקות בהסכמים בינלאומיים ודו צדדיים עם ישראל.

עאלול הגדיר את החרמת הסחורות הישראליות ובפרט המוצרים המיוצרים בהתנחלויות כסוג של "התנגדות לגיטימית" בשל השפעתו הכלכלית הגדול ושל החרם בהיות השוק הפלסטיני השני בגודלו עבור הסחורות הישראליות לאחר השוק האמריקני. הוא דרש להילחם נגד צריכת מוצרים שמקורם בהתנחלויות ומוצרים מישראל שיש להם חלופה פלסטינית ולוותר דברי מותרות. "סוגית המאבק אינו נושא פוליטי בלבד אלא תרבות הקשורה לדרך חיים", אמר.

באופן פרדוקסלי ממשלת חמאס מתנגדת ליוזמת החרם של הרשות הפלסטינית ותנועת פתח על סחורות ישראליות והיא תובעת מישראל להסיר את המצור לפתוח את המעברים לכל סוגי הסחורות והמוצרים. ממשלת חמאס לא העלתה ככל הידוע דרישה מישראל שלא להעביר לרצועת עזה סחורות המיוצרות בהתנחלויות.