פורס האשמות. איילון
פורס האשמות. איילוןפלאש 90

סגן שר החוץ, ח"כ דני אילון, נועד היום (ד') עם הגנרל סלבה, הממונה מטעם הממשל האמריקני על המעקב אחר ביצוע ההתחייבויות הנגזרות ממפת הדרכים ע"י הצדדים.

מלשכתו של איילון נמסר כי בפגישה העלה סגן שר החוץ את החומרה בה רואה ישראל את המשך פעילות ההסתה הפלסטינית הממוסדת הכוללת עידוד אלימות עממית, קריאת כיכרות ורחובות על שמות מרצחים המוניים של אזרחים חפים מפשע, וכן המשך החרמות על סחורות ישראליות ופעילות הדה-לגיטימציה נגד ישראל בזירה הבני"ל. הודגש במיוחד הניסיון למנוע את הצטרפות ישראל לארגון ה- OECD.

"התנהגות תוקפנית זו של הרש"פ היא בניגוד גמור לאווירה החיובית שמנסה ישראל ליצור על ידי המשך ההקלות לפלסטינים בדגש על הסרת מחסומים ופתיחת המעברים, הסיוע לכלכלה הפלסטינית והקפאת הבנייה", אמר איילון.

עוד ציין סגן השר באוזני אורחו כי פעילות זו של הרש"פ פוגעת באמון של הציבור בישראלי ואינה תורמת ליצירת אוירה חיובית  הנדרשת על רקע  חידוש שיחות הקירבה.

איילון הביע תיקווה כי שיחות הקירבה יובילו במהרה למו"מ ישיר בין הצדדים. כמו כן הביע סגן השר את החשיבות שיש לצעדים שיגיעו מכיוונן של מדינות ערב לקידום המו"מ ונורמליזציה כלפי ישראל.