ברק באוגדת עזה
ברק באוגדת עזהצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס בישיבת לשכת מפלגת העבודה, היום, בתל אביב להעתקת הקברים באשקלון, "אתמול בלילה החל פינוי הקברים באשקלון, שיאפשר את הקמת חדר המיון הממוגן בבית החולים ברזילי. שרי העבודה היו הסיעה היחידה שהתנגדה בממשלה להחלטה להזיז את חדר המיון לטובת הקברים. אני הייתי השר היחידי שמיד בתום ישיבת הממשלה הזאת אמר שההחלטה הזו לא תקום ושאנחנו נערער עליה. הרבה בזכותנו ניצח פה השכל הישר, הוחלט להפוך את ההחלטה ולהזיז את הקברים. ושוב הרבה בזכותנו צורכי החיים והביטחון של תושבי הדרום ניצחו".



"אנחנו בפתחן של שיחות קרבה בינינו לבין הפלשתינאים. הושקע מאמץ רב על ידינו, בזירה הבינלאומית, על ידי האמריקאים וגם על ידי ישראלים ופלשתינאים אחרים, כדי להפחית את החשדנות  ולהוריד את מטעני חוסר האמון ולהתחיל בשיחות קרבה. זו תקופה רגישה ביותר וחיוני שגם אנחנו וגם הפלשתינאים נימנע ממעשים או מדיבורים שייפגעו באופן ישיר בסיכוי של התהליך שאמור להוביל להסדר בינינו לבין הפלשתינאים. להסדר שיבטיח גם את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל וגם את העלייה על הדרך בפתרון של שתי מדינות לשני עמים, שחיות בשלום האחת ליד השנייה. הסדר כזה, הוא אינטרס ישראלי מובהק, המחכה לנו במורד הדרך, אך הוא יחייב עוד הרבה עבודה, הרבה מאמצים, הרבה קור רוח, החלטות קשות ויכולת לעמוד גם בשלבים או בקטעים של עליות וירידות".



"אני רוצה לברך דבר אחרון על המשמרת הצעירה, על ההצבעה שנערוך הערב, על התקנון של המשמרת הצעירה, כמו גם על ההצבעה לקביעת המועד לבחירות ליו"ר המשמרת הצעירה. אני רוצה לאחל הצלחה לכל המתמודדים, ולכל אלה שמספידים את מפלגת העבודה לומר שהשמועות על מותנו מוקדמות. כדאי לעקוב אחרי דור ההמשך הזה גם באיכותו וגם בפעילות שלו. אלפי הצעירים שהולכים איתנו, כדי להבין שאנחנו מפלגה חיה ובועטת עם עבר מפואר ועם עתיד מבטיח. אני מתכוון לפעול מהמפלגה כדי לחזק את המשמרת הצעירה בתקציבים ובגיבוי כדי שהם (הצעירים) יסייעו למפלגה לחזור אל מקומה הטבעי בהנהגת המדינה", אמר ברק.