שלושה חודשי עבודות שירות לפרש הדורס

שופטת בית המשפט השלום בירושלים, רבקה פרידמן-פלדמן, גזרה לפני זמן קצר שלושה חודשים של עבודות שירות על דוד אדרי "הפרש הדורס מעמונה". עבודות השירןת יתבצעו במתנ"ס בארמון הנציב.

למרות הפצרות העיתונאים לתגובה "דהר" אדרי לעבר מגרש הרוסים והתעלם מהכתבים.

יהודה עציון שנדרס על ידי הפרש אמר בתגובה "השוטר הדורס יצא בעונש מינורי ולי לא נותר אלא להודות לקב"ה שהציל אותי מפרסותיו. אדרי הוא רק קצה של המערכת שעמד בראשה אולמרט שיודע לבנות בהולילנד כמו שידע להרוס את בתי מתיישבי ארץ ישראל הנאמנים. ראש הממשלה הנוכחי לא טוב יותר, המדיניות ממשיכה גם היום אם עוד לא שלחו סוסים אז שולחים פקחים והתוצאה לא שונה בהרבה".

יו"ר ארגון זכויות אדם ביש"ע, אורית סטרוק, אמרה בתגובה כי גזר הדין הוא מביש, "מדובר באחד האירועים החמורים ביותר של אלימות משטרתית במדינת ישראל, זה פותח פתח להמשך אלימות בפעילות משטרתית, היה ראוי המח"ש תערער אך למעשה מח"ש דרשה רק 6 חודשי עבודות שירות".

לדברי סטרוק, "אין ספק שאנחנו נמצאים על סף קריסת היכולת של מדינת ישראל והגופים הממלכתיים שלה, למנוע אלימות משטרתית ולהרתיע מפניה. קריסה זו מחייבת פעילות של גופים וולונטריים כמו ארגון זכויות האדם ביש"ע, שבכוחותיהם הדלים נאלצים למצוא פתרונות חלופיים למערכת הממשלתית, שלא מספקת מענה".

סטרוק הבטיחה בסוף הדיון כי הארגון שבראשו היא עומדת לא ישקוט ו"ינקוט בכל הצעדים הנדרשים ע"מ שהפרש הדורס ישלם מחיר כבד יותר על המעשה המזעזע שביצע".

בפתח המשפט אמר התובע יהודה עציון כי הוא מקווה שהצדק יצא לאור. אמו של אדרי צעקה לעבר העיתונאים, "הוא רק עשה את העבודה שלו".

תיעוד הדריסה:

תיעוד: הפרש מעמונה

אדרי הורשע בדין לפני כחצי שנה, בעקבות תלונה שהגיש נגדו יהודה עציון, בסיוע ארגון זכויות האדם ביש"ע. בשלב הטיעונים לעונש, אמר נציג מח"ש בדיון, עו"ד משה סעדה, כי "התמונות שבו פרש דורס אדם - מחזירים אותנו לתקופות אפלות. הנאשם לא רמס רק אדם ואזרח, אלא גם את שלטון החוק, וליבה שנאה בין ציבורים שונים. כששוטר הופך לעבריין, כלו כל הקיצין ואין תקומה יותר לשלטון החוק".

כשסנגורו של אדרי ביקש שלא להרשיעו כדי שלא לפגוע בהמשך שירותו במשטרה, טען נציג מח"ש כי "מי שדורס אדם תחת פרסות סוס ששוקל 600 ק"ג, מן הראוי שלא ימשיך לשרת במשטרה". אדרי התנצל אז עמוקות בפני השופטת רבקה פרידמן-פלדמן על מעשהו – אך לא טרח להסתובב אל האזרח שדרס, יהודה עציון, שישב מאחוריו – ולהתנצל בפניו...