יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, יבקר מחר (חמישי) באזור התעשיה ברקן שבשומרון. זאת על רקע החרפת הטון ברשות הפלסטינית ואכיפת חרם על מוצרים מהישובים היהודיים ביהודה ושומרון ברחבי הרשות. באזור התעשייה ברקן, אחד מחמשת איזורי התעשיה שבשומרון ומאיזורי התעשיה המובילים בארץ,  ישנם כ-140 מפעלים ישראלים, שבהם עובדים למעלה מ-5,000 פועלים - כמחציתם יהודים וכמחציתם תושבי יו"ש.



ריבלין אמר לקראת הביקור, כי "הפלסטינים כורתים את הענף עליו הם יושבים. הכלכלה הישראלית והכלכלה הפלסטינית שלובות זו בזו, והראשונים להיפגע ממהלך זה הם מאות אלפי עובדים פלסטינים ובני משפחותיהם. הישראלים והפלסטינים נועדו לחיות יחד, גם אם על אפה וחמתה של הנהגתם, וכל ניסיון לסכל זאת – לא יצלח בטווח הארוך. מי שחולם שיתקיימו פה שתי אוכלוסיות שלא משתפות פעולה מבחינה כלכלית ועסקית – אינו אלא הוזה".



ריבלין הזהיר, כי הנהגת הרשות גוררת את תושבי יהודה ושומרון לעימות מחודש. לדבריו, "כל פגיעה בדו-קיום השורר ביהודה ושומרון, רק מרחיקה את הסיכוי לשלום בין הפלסטינים לבינינו. הפלסטינים טועים כשהם חושבים שאלימות כלכלית תניב פירות מדיניים עבורם. מה שלא עשה טרור המתאבדים לא יעשה גם טרור כלכלי".



ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, המארח את יו"ר הכנסת בביקורו, אמר כי "מדובר ביריקה בפרצופה של מדינת ישראל, תוך הפרה בוטה של הסכמי פריס לשיתוף פעולה כלכלי בין מדינת ישראל לרשות הפלשתינית. לא ייתכן שמדינת ישראל תמשיך לכבד את ההסכמים על סחר חופשי באופן חד צדדי. אם הרשות מפירה את ההסכמים ופוגעת בתעשייה של מדינת ישראל". לדבריו, מדינת ישראל מחוייבת לנקוט במספר צעדים חד צדדיים מצידה כדי שכל רעיון החרם הזה ייעלם באותו הרגע. המפעלים ביהודה ושומרון יעברו את החרם, התעשיה כאן חזקה ביותר. מי שנפגעת כאן היא מדינת ישראל, שיורקים עליה בראש חוצות והיא איננה עושה כמעט דבר". 



ריבלין יהיה אורח המועצה האזורית שומרון ומועצת יש"ע.