התנצל. עקיבא אלדר
התנצל. עקיבא אלדרויקיפדיה

העיתונאי ואיש השמאל הקיצוני עקיבא אלדר (הארץ), שהשמיץ את תושבי שכונת "אלמתן" בישוב מעלה שומרון, נאלץ להתנצל בפניהם בעקבות תביעת לשון הרע מאת ועד מתיישבי השומרון ותושבים מהמקום.

שכונת "אלמתן" נמצאת בתצוך שטח תכנית המתאר המאושרת של הישוב מעלה שומרון. השכונה נבנתה באדמות מדינה השיייכות לישוב ובמשבצת המיועדת לפי תכנית המתאר. עקב המנעות שר הבטחון, מסיבות פוליטיות, לחתום על תכנית המתאר המפורטת של המקום, הפך המקום למכונה "מאחז". בשכונה מתגוררות עשרות משפחות צעירות ולפיני כשנה אף נבנה בה בית כנסת. השכונה סובלת לעיתים מהצקות של ארגוני שמאל קיצוני, המסיתים ערבים מהאיזור כנגדם.

לפני כשנה פרסם עקיבא אלדר בטורו בעיתון  על עבודות שהתבצעו במקום, וכתב כי הן נעשות באדמות פרטיות של הכפר הערבי תולת.

במסגרת מדיניות תביעות הדיבה של ועד מתיישבי השומרון כנגד עיתונאים המשמיצים את ההתיישבות, הגיש היועץ המשפטי של הועד, עו"ד דורון ניר-צבי, תביעת לשון הרע כנגד אלדר בשם ועד המתיישבים ותושבים מהמקום.

בעקבות ההליך שהתנהל בתביעה, וכדי להמנע מתשלום פיצויים גבוהים לתושבים, נאלץ. עקיבא אלדר להתנצל מעל דפי העיתון. על פי ההסכם שנחתם בין עורכי הדין של עיתון "הארץ" ועו"ד ניר-צבי מטעם ועד מתיישבי השומרון, נאלץ אלדר לפרסם את ההבהרה-התנצלות בצורה מובלטת: בסוף הטור שלו בעיתון, בשמו וכשהיא מופרדת מיתר הטקסט בכותרת משנה נפרדת:



"בטור מיום 5.6.09 כתבתי, כי העבודות המתבצעות באזור אל מתן וסביבותיו נעשות על אדמה פרטית של הכפר תולת. ראוי להבהיר, כי העבודות מתבצעות על אדמת מדינה בתחום היישוב מעלה שומרון. לא היתה כוונה לטעון שבית הכנסת שנבנה במקום הוקם על אדמה פרטית של מי מתושבי הכפר תולת, ובוודאי שלא היתה כוונה לפגוע בתושבי אל מתן".

כזכור, בחודשים האחרונים גם רזי ברקאי(גלי צה"ל) ויעל-פז מלמד (מעריב) נאלצו להתנצל בפני תושבי הישוב תפוח בשומרון אותם השמיצו לאחר איומים בתביעות לשון הרע.



יוסי דגן מועד מתיישבי השומרון התייחס לגל התביעות וההתנצלויות "בשנים האחרונות התרגלו מספר כתבים לחשוב שהמתנחלים הם אנשים שקופים, שניתן לדרוך עליהם, להשמיץ אותם ואף להעליל עליהם עלילות ללא כל שמץ  אתיקה או הגינות. העידן הזה נגמר. מתיישבי השומרון אינם האסקופה הנדרסת של אף אחד. על כל השמצה תבוא תגובה, על כל הכפשה תבוא תביעה".