המאגר יגלה למי הן שייכות. פרות במרעה
המאגר יגלה למי הן שייכות. פרות במרעהפלאש 90

בצפון הארץ מנסים להתאושש ממכת השריפות שפגעה בשטחי מרעה רבים של חקלאים, ובמשטרה נוטים להעריך שמדובר בשריפות על רקע לאומני.

ראש ארגון השומר החדש, יואל זילברמן אומר שהכתובת של המציתים ידועה להם היטב, "לפני שנה יהודה מרמור מיבניאל נסע מביתו וכשחזר כל שטחי המרעה שלו עלו באש, הוא נסע באותו יום למשפט נגד אותם בדואים שרוצים שהוא יעזוב את השטח שלו, והנקמה שלהם היתה כנראה  להצית את השטחים שלו. ההצתות האחרונות היו בשטחי המרעה של ציפורי, הם הציתו שטחי מרעה, ב"ה הגיעו הרבה מכוניות של מכבי אש ומתנדבים של השומר החדש אבל זה קשה להשתלט על כל כך הרבה שריפות, מדובר בשטחי מרעה רבים שהם בעצם האוכל של בעלי החיים".

לדבריו, ההצתות של הערבים גורמות לנזק בלתי הפיך לחקלאות היהודית בצפון, "חקלאי ממוצע נאלץ לשלם עשרות אלפי שקלים לטיפוח השטח ולמנהל מקרקעי ישראל, ועכשיו אחרי שהשדה שלו נשרף הוא עוד צריך לקנות המון חציר כדי להאכיל את הבהמות, כל זה שובר אותו נפשית, מה גם שלחברות הביטוח אין בטוח להצתות, החקלאי ניצב בודד במערכה, ולא פלא שאנשים עוזבים את הענף".

זילברמן טוען, כי השיטה של הערבים והבדואים היא פשוטה, להצית שדות כדי להבריח את היהודים מהאדמות, "הם מאיימים עלינו כל הזמן, ואף אחד לא עוצר אותם, בארבע השבועות האחרונים הוצתו שדות בסמוך למושב ציפורי, בגליל התחתון ובעמק נטופה. הם רוצים להשתלט על השטח, לרובם אין שטחי מרעה כי הם ממילא לא חוקיים והם פולשים לכל שטח, הם יודעים שככה הם יתישו אותנו,  זו טקטיקה פשוטה ככה הם משתלטים על האדמות שלנו".

זילברמן קורא למתנדבים להגיע לצפון כדי להציל את המצב, "יש לנו מתנדבים רבים, וגם כאלה שעושים פה שנת שרות, אנחנו נפעיל כמה צוותי כיבוי, בנגב וגם בגליל התחתון, בעמק השופט וברמת הגולן, אלה יהיו חברה זמינים מאוד ככה נוכל להקפיץ כוח במהירות ונוכל גם לקבל התרעות על הצתות".

מי שמעוניין להתנדב מוזמן להתקשר לארגון השומר החדש, לטלפון  0508818205