ח"כ רותם
ח"כ רותם

"מעשיו של שר הביטחון, גורמים לכך שסר הביטחון" כך אמר אחה"צ (רביעי) יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), בדיון במליאת הכנסת על הפיגוע בו נרצח בתחילת השבוע השוטר יהושע (שוקי) סופר, סמוך לישוב בית חגי.

"רק יממה לפני הפיגוע שיבח ארגון 'בצלם' את שר הביטחון על כך שהסיר 20 מחסומים ביו"ש, לצערי אלו פעולות של חוסר אחריות של שר ביטחון שהוא חסר ערכים, חסר מפלגה וחסר חוט שדרה. שכל מה שעומד לנגד עיניו, זה שר הביטחון". הוסיף ח"כ רותם.

במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את הפיגוע הקטלני. מחקירה ראשונית עולה כי הירי בוצע ממארב בכביש 60 לעבר רכב הסעות משטרתי, בעל סימני זיהוי משטרתיים, שאסף שוטרים מבאר שבע לתחנה בחברון.

שוקי סופר הי"ד נפצע באורח קשה מפגיעת כדור בבטנו והובהל לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. שם הועבר לחדר הניתוח בניסיון לייצב את מצבו, אך כעבור זמן קצר מת מפצעיו. שוטר נוסף פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם ושוטר שלישי נפגע בזרועו באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. 

כתבנו חגי הוברמן ציין כי צה"ל הסיר רק לפני שלושה שבועות מחסום מרכזי באיזור הפיגוע הבוקר. ב-23 במאי נפגשו מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי מזרחי וראש המנהל האזרחי, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי עם ראשי המנגנונים הפלסטיניים.

הקצינים הישראלים מסרו לעמיתים הפלשתינים על סידרת מחוות והקלות, בתוכם פתיחת מעבר דהרייה, דרומית מערבית לחברון, לתנועה חופשית של פלסטינים. המחסום שהוסר נמצא כ-3 ק"מ ממקום הפיגוע הבוקר, והסרתו מאפשרת למחבלים להימלט במהירות לשטח העיירה הגדולה דהריה, הנמצאת במעמד של שטח A, שבשליטת הרשות הפלשתינית.