בן אליעזר פואד
בן אליעזר פואד

השר בנימין בן אליעזר התייחס בדבריו היום בשבת תרבות לרשתות השיווק בישראל שנענו לבקשתו שלא להחרים מוצרים טורקיים.



השר כיוון למכתביהם של שלושה מראשי רשתות השיווק הגדולות בארץ. רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, כתב לו כי "הרשת מברכת את קריאתו של בן אליעזר להימנע מחרמות, וכך תנהג". דודי ויסמן, יו"ר רבוע כחול כתב לשר "מוסכם על הרשת שיש להימנע מחרמות, וכך תנהג".



רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה, שהודיע כי הוא מחרים מוצרים כתב לשר, "קראתי בעיון את המכתב הנ"ל. ברור לי המצב העדין השורר כיום בין המדינות ולא הייתה לי כל כוונה לגרום לפגיעה אפשרית בחברות המקיימות יחסי מסחר שוטפים עם טורקיה. אקח לתשומת לבי את דבריך, וכמובן שאכבד את מדיניות משרד התמ"ת במדינה".

על היחסים עם טורקיה אמר השר "נהגתי בעבר להיכנס לארדואן כשהייתי שר התשתיות וגם לפני, הוא היה בין אלו שצידדו בקשר אסטרטגי במדינת ישראל. משהו התהפך אצלו. מה שהוא אומר לא נעים, צורם, לא בטוח שעל דעת כולם. אנחנו לעיתים מגיבים כמו ילדים – הולכים מכות, אני מחזיר, אנחנו ברוגז – הם ברוגז. קראתי לרשתות השיווק לא להחרים סחורה טורקית, אני שמח שהם נענו לקריאות שלי, והבינו שאמרתי כי יש חברות ישראליות שמושקעות בטורקיה וזה יכול לחזור כבומרנג, הטורקים עושים מאמץ להמשיך לקיים את המסחר. לא לשרוף את הכל, לקיים ציר שיאפשר להמשיך את היחסים".

מה שמטריד אותי – כיצד תנועה כמו ש"ס, שחרטה על דגלה את המאבק למען האוכלוסייה הספרדית, נאלמת דום בימים האחרונים





בן אליעזר התייחס לפרשת עמנואל ולמחאה החרדית, "אני מבוהל הרבה זמן מהקרע בעם, ולכן המאמצים שלי ושל משרדי בשנה וחצי האחרונות - לעשות כל מאמץ לשלב את החרדים בשוק העבודה. המצב שם הוא קטסטרופלי. אנחנו די מצליחים לשלב נשים חרדיות בעבודה, עם זאת – יש בטווח 60 אלף איש שלא הולכים לעבודה, ואנחנו מגלים היום בעיה של 62 שנים.

השאלה הנשאלת - חוק או הלכה - אני רק מקווה שהמדינה והממשלה ידעו לנקוט בכל הצעדים הכי חמורים שיש ויהיו מאוחדים סביב החלטת בג"צ. בתגובה שלנו אנו בונים כאן את החברה של מחר, חברה שאסור לה שתהיה דואלית".

השר הוסיף "מה שמטריד אותי – כיצד תנועה כמו ש"ס, שחרטה על דגלה את המאבק למען האוכלוסייה הספרדית, נאלמת דום בימים האחרונים. אנחנו מוכרחים לגבות את ביהמ"ש העליון וללכת עם ההחלטה עד הסוף. יש דברים שאין ויתורים עליהם.  אני מעריך בנושא שהממשלה תצטרך להיות אחודה - אין דבר מעל החוק.  שומע את הקולות של הנשים הבוכיות, אני בז לאופן בו משתמשים בילדים באופן ציני כדי להעמיד אותם בסיטואציות לא נורמאליות. אני בא מבית מסורתי, אך הבית שלי דיבר איתי על פשרות, על דרך לחיות יחד, על אהבת ישראל. במדינת היהודים ספרדים החוצה אשכנזים בפנים?! נשמע לי מצחיק. עבורי - ילד הוא ילד וצריך להתייחס אליהם בצורה אחידה".



על המשט האלים לעזה אמר השר "חיילנו פעלו במשט מצוין, כשיוצאים למבצע כזה כשאתה מטיל על החיילים כ"כ הרבה מגבלות. המרחק בין מה שקרה ל-10 חיילים הרוגים לבין 90 משתתפי משט- הוא כפסע, (ולכן הם פעלו נכון). ההחלטה הייתה צריכה לבוא לאישור הקבינט הביטחוני. כשיושבים 10-12 אנשים סביב הפעולה, עם הניסיון שלנו- אני מניח שפני הפעולה יכול להיות שהיו אחרת. ישנה ועדת בדיקה, והיא תחקור את הדברים".



השר ציין "אנחנו צריכים להבטיח את בטחון ישראל. מה שיש כרגע לחמאס הוא פי שלושה ממה שהיה ערב עופרת יצוקה.

התפקיד שלנו – שמחר בבוקר לא יעופו טילים כנגד בת ים, חולון ושדרות שוב".