נותן למשטרה ארכה עד לביצוע. אריאל
נותן למשטרה ארכה עד לביצוע. אריאלפלאש 90

בגילוי ישיר ומוקדם הודיע היום חבר הכנסת אורי אריאל בכנסת כי הוא וגורמים מטעמו יפעלו ביום ה-4.7 לפינוי ערבים מבית הכנסת העתיק בכפר התימנים, (סילוואן) שבמזרח ירושלים.

את הדברים אמר אריאל במסגרת דיון מיוחד על טענתו ולפיה קיימת אפליה של יהודים באכיפת הבניה הבלתי חוקית במזרח ירושלים וכלפיהם מבוצעות פעולות אכיפה בעוד כלפי ערבים מעדיפה המשטרה להשהות את האכיפה עליה הורה בית המשפט.

חבר הכנסת אריאל הציג בפני השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', תזכורת ולפיה בעוד כלפי יהודים מבוצעים הליכי הריסה מזורזים כדוגמת הדרישה להרס בית יהונתן ובית הכנסת שבתוכו, ולעומת זאת בבית הכנסת העתיק של כפר התימנים, בית כנסת עליו השתלטו באופן בלתי חוקי ערבים המשטרה וכוחות האכיפה מתמהמהים מלפעול, כאמור, למרות הנחייה ברורה של בית משפט שהגדירה את ההשתלטות הערבית על המקום כבלתי חוקית.

השר אהרונוביץ' מצידו ביקש להפריד בין שני המקרים וקבע כי "אין קשר בין ההליכים. אין קשר או זיקה פרט לקרבה הגיאוגרפית", כלשונו, ולדבריו אכיפת ההרס תבוצע בהתאם לשיקולים שונים ובהם גם שיקולים מדיניים המתייחסים לרגישות מדינית כוללת.

בתגובה הבהיר חבר הכנסת אריאל כי לטעמו מנהלים כוחות האכיפה מדיניות של איפה ואיפה כאשר הם מנסים לבצע הרס מקביל של בית ערבי מול בית יהודי בעוד הבתים היהודים המוגדרים כבלתי חוקיים מספרם כמה עשרות בודדות בלבד, פחות מחמישים כלשונו, ולעומתם מספר בתי הערבים הבלתי חוקיים נאמד בכמה אלפים. הוא ציטט גם ממסמך של היועץ המשפטי לממשלה ובו הנחייה לקיים איזון בהרס ובאכיפה בין בתי יהודים לערבים, וקבע כי המציאות הקיימת רחוקה מאוד מלקיים נוהל שכזה. אריאל אף הציע לשר אהרונוביץ' לקיים בדיקה עצמאית מול היועץ המשפטי כדי לבחון את התופעה.

יחד עם זאת הודיע כי בעוד 12 ימים, ביום ה-4 ליולי, בכוונתו ובכוונת גורמים מסוימים להגיע למקום ולאכוף את צו הפינוי שהטיל בית המשפט על המשפחות הערביות. "הגיע הזמן שבית הכנסת ישוב לבעליו ולא תימשך הסחבת הזו", אמר והוסיף שיש למשטרה למעלה מעשרה ימים כדי להתארגן עד לתאריך זה ולבצע את המוטל עליה עוד קודם לכן.

השר אהרונוביץ' מצידו רמז שאמנם לאריאל יש חסינות שתאפשר לו פעולות מסוימות אך לאחרים ספק אם יהיה המגן הזה.

יצוין כי בית הכנסת העתיק מצוי במרחק של מאה וחמישים מטרים מבית יהונתן וכעת מצויות בו ארבע משפחות ערביות שהוסיפו למבנה תוספות בלתי חוקיות.

עוד יצוין כי הצו שהוצא על ידי בית משפט השלום קובע כי יש להשיב את בית הכנסת לבעליו היהודיים כפי שהיה בקדמא דנא, ואין צורך להמתין לאישור המשטרה כדי לבצעו.

עוד נזכיר ונציין כי ביום הרביעי ליולי, היום עליו דיבר חבר הכנסת אריאל, הוא היום בו אמור ראש הממשלה נתניהו לבקר בבית הלבן. נראה שהימין הישראלי מכין לו מבוכה מסוימת לקראת היום הזה.