הרכב שהותקף
הרכב שהותקףערוץ 7

ערבים רגמו הערב (ראשון) באבנים רכב ישראלי שנכנס לתוך שכונת סילוואן במזרח ירושלים, התקרבו למכוניתו, פתחו את הדלת וידו לעברו אבנים.

תושב הר זיתים, רחביה פילץ, סיפר לערוץ 7 כי ביקש להגיע לביתו אך בשל אילוצים באזור ביקשה המשטרה ממנו לעבור דרך סילוואן, "נכנסתי כשברכבי שלושה ילדים בני שמונה ומטה. לפניי נעצרה משאית ומאחורי היה רכב. לפתע החלו ערבים לרגום את מכוניתי באבנים - הייתה בהלה גדולה".

פילץ מספר כי הערבים התקרבו למכוניתו, פתחו את דלת הנהג והחלו לרגום אותו באבנים. בנס החלה המשאית מקדימה לנוע - דבר שאיפשר לו ללחוץ על דוושת הגז ולנוס מהמקום ובכך להציל את חייו וחיי שלושת ילדיו.

פילץ מותח ביקורת על מוקד 100 של המשטרה והתנהלותו, "כשהותקפתי באבנים צלצלתי למשטרה אך המוקדנית המבולבלת ביקשה ממני לעמוד בצד הדרך ולהמתין למשטרה. הבנתי מיד שהיא לא מבינה על מדובר. היא הייתה מנותקת מהמציאות".

מאוחר יותר התפרעו במקום כ-200 ערבים שהחלו ליידות אבנים לעבר שוטרי מג"ב במקום. לפחות עשרה שוטרים ומאבטחים של המקום נפצעו באורח קל. המאבטחים ירו באוויר בנסיון להרחיק את המתפרעים אך ללא הצלחה. כוחות מג"ב פיזרו את המתפרעים באמצעות גז מדמיע ורימוני הלם.