סילוואן
סילוואןפלאש 90

חבר הכנסת אורי אריאל קבוע כי אם לא תתקיים הבטחתו של השר לביטחון פנים ולפיה תפנה המשטרה את הערבים מבית הכנסת העתיק בסילוואן הרי שבכוונתו לחזור לתכנית המקורית ולבצע את הפינוי באופן עצמאי.

כזכור לפני כ-12 ימים הודיע חבר הכנסת אריאל בכנסת לשר לביטחון פנים אהרונוביץ' כי הוא וגורמים מטעמו יפעלו ביום ה-4.7 לפינוי ערבים מבית הכנסת העתיק בכפר התימנים, (סילוואן) שבמזרח ירושלים. את הדברים אמר אריאל במסגרת דיון מיוחד על טענתו ולפיה קיימת אפליה של יהודים באכיפת הבניה הבלתי חוקית במזרח ירושלים וכלפיהם מבוצעות פעולות אכיפה בעוד כלפי ערבים מעדיפה המשטרה להשהות את האכיפה עליה הורה בית המשפט.

אריאל הציג אז בפני השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', תזכורת ולפיה בעוד כלפי יהודים מבוצעים הליכי הריסה מזורזים כדוגמת הדרישה להרס בית יהונתן ובית הכנסת שבתוכו, ולעומת זאת בבית הכנסת העתיק של כפר התימנים, בית כנסת עליו השתלטו באופן בלתי חוקי ערבים המשטרה וכוחות האכיפה מתמהמהים מלפעול, כאמור, למרות הנחייה ברורה של בית משפט שהגדירה את ההשתלטות הערבית על המקום כבלתי חוקית.

למרות ההצהרה עלה בידי השר אהרונוביץ' להגיע להסכמה עם חבר הכנסת אריאל ולפיה יידחה המהלך העצמאי. ביומן ערוץ 7 הוא מספר על ההסכמה אליה הגיע עם השר. "קיבלנו מכתב מהמשטרה שהיא אכן מתכוונת לפנות את המקום בזמן הקרוב. אמרתי לאהרונוביץ' שאני לא עומד על ביצוע ביום מסוים, אבל מדובר כאן בצו שיפוטי שקיים כבר שנתיים ולא מבוצע. השר הבטיח שהדבר יבוצע וחשבנו שנכון יותר שהמשטרה תעשה את זה".

באשר לחשש שבכל מועד אחר תהיינה סיבות מדיניות או ביטחוניות לדחיית הפינוי אומר אריאל כי "אני מומחה ל'זה לא העיתוי'. אני מכיר את זה כבר משנות השמונים. לא זו כוונתנו. יש לנו סבלנות לעוד כמה שבועות", הוא אומר ושב ומדגיש כי אם ייווכח שההבטחה שקיבל מהשר ומכתב ההתחייבות של המשטרה אינם מיושמים יחזור לתכנית הראשונית לביצוע פינוי הערבים מהמקום באופן עצמאי, מהלך שלדברי אריאל מתואם עם הנחיית בית המשפט שנקבעה כאמור לפני כשנתיים.