לוין: אנחנו מאבדים את המדינה

הוועדה לביקורת המדינה דנה הבוקר (שני) בהצעה לדיון מהיר של הח"כים יריב לוין ומירי רגב (ליכוד) בנושא אי אכיפת צווי הריסה וכישלון אכיפת החוק בתחום התכנון והבניה.

לוין אמר בתום הדיון לערוץ 7, "הגיע הזמן לשים סוף לתופעה הבלתי נסבלת של זלזול מוחלט בחוקי תכנון ובנייה, מדובר בג'ונגל פראי של בניה בלתי חוקית ואוזלת יד מוחלטת של רשויות אכיפת החוק שבא לידי ביטוי גם בהיעדר אכיפה וגם המעט מאמץ שמושקע בכיוון הזה מושקע באופן מפלה בניסיון להתמודד עם מעט בניה יהודית בלתי חוקית בתוך ים גדול של בניה של חוקית ערבית והדבר הזה קורה בנגב, גליל ובאופן מוחלט בירושלים".

לוין מתריע כי המשך של דרך זו יוביל לאיבוד קרקעות המדינה, "אנחנו מאבדים את המדינה, אנחנו מאבדים אותה פעמים, פעם אחת מושם ששלטון החוק נשחק ונעלם תחת הבנייה הבלתי חוקית הזו, ובפעם השנייה אנחנו מאבדים אותה מבחינה פיזית שקרקעות המדינה הולכות לידים אחרות ללא תכנון ושום בקרה".

"דרשתי מהפרקליטות את הקריטריונים שעל פי הם מתבצעת אכיפת החוק ובנוסף רשימה של כל האתרים שבהם אותרה בניה בלתי חוקית והפעולות שנעשו בעניין הזה ולא הופתעתי לגלות שאין רשימה  שמה שצריך לעשות ואין קריטריונים, לא פלא שאין אכיפה ואין בקרה ולכן גם אין תכנון", מסביר לוין.

"אני דורש מפרקליטות המדינה שתבצע איגור של כל המידע ותוציא ותפרסם באופן מסודר לציבור את הקריטריונים עם ביקורת של הכנסת ואני שמח שיו"ר הועדה ח"כ יואל חסון  הורה לפרקליטות לבצע את המאגר ואני מקווה שמכאן יתחיל שינוי אמיתי בנושא זה", מוסיף לוין.

לדבריו, "בסופו של עניין אכיפת חוק צריכה להיות שוויונית כשהדבר הזה יעשה צריך לקבוע סדרי עדיפויות ואת זה אפשר לעשות רק שיש קריטריונים, בעוד חודשים נקבל את הקריטריונים והרשימה של כל האתרים ואני בטוח שלא רק שבית יהונתן לא צריך להרס אלא  אמור להיות אם בכלל במקום נמוך מאוד בסדרי העדיפויות של מי שאמונים על אכיפת החוק" 

בתום הדיון קראה הוועדה לביקורת המדינה לפרקליטות המדינה לאפשר לעיריית ירושלים לסיים את התהליך התכנוני בכפר השילוח במזרח ירושלים ועד אז לא לפנות את בית יהונתן.