כ-50 פעילי ימין חברי גרעין יריחו נכנסו הבוקר לעיר והגיעו לבית הכנסת 'שלום על ישראל'. הפעילים הניפו במקום לראשונה מזה עשור דגל ישראל בחזית הבניין. במקום אף נקבעה מזוזה, גם זאת לראשונה מאז נטישת המקום.

בגרעין יריחו אומרים כי "הפעילות הבוקר הינה צעד נוסף בדרך לחידוש הנוכחות היהודית בעיר יריחו, לא ננוח ולא נשקוט עד שנשוב ונחדש את הישיבה במקום כמו שהיה עד לפני עשור".

אנשי גרעין שכם וגרעין יריחו מתכננים צעדת בני נוער מאזור קדומים ועד לבית הכנסת ביריחו תחת הקריאה להחזיר לריבונות ישראלית מלאה את בתי הכנסת ביריחו ואת קבר יוסף ולשקמם. במהלך הצעדה יעברו הצועדים דרך מאחזים הפזורים על גב ההר, יקיימו עצרות והפעלות שונות ועוד. כל זאת בימים כ"ח עד ל' באב.

ביומן ערוץ 7 אמר אחד ממארגני הצעדה מאיר ברטלר, איש גרעין שכם, "זו תהיה צעדת מחאה משכם ליריחו דרך המאחזים. נקרא לשוב למקומות הללו ולהסיר את החרפה שקבר יוסף נטוש וחרב", אומר ברטלר.

המארגנים, כך נראה, אינם מסתפקים באישורי הכניסה שניתנים על ידי הצבא לקבר יוסף ולבית הכנסת ביריחו לתפילה במקום. "אכן, כתוצאה מלחץ ציבורי, בעיקר בשנה האחרונה, צה"ל מאפשר כניסות לבתי הכנסת ביריחו ולקבר יוסף אבל אנחנו לא מסתפקים בזה. קבר יוסף עדיין עומד חרב. זהו ערש ההיסטוריה שלנו. אנחנו מתכוונים להמשיך וללחוץ עד שנישאר שם".

מפעם לפעם מנסים הצעירים להיכנס ליריחו בדרישה להשיב ריבונות ישראלית לעיר ולעיתים נתפסים על ידי כוחות צה"ל ונעצרים.

לפני כחודש כעשרה צעירים שהגיעו בשעות הבוקר המוקדמות להתפלל תפילת ותיקין בבית הכנסת נערן ביריחו עוכבו על ידי כוחות צה"ל ביציאה מהישוב מבואות יריחו.מגרעין יריחו נמסר לאחר מכן "אנו נמשיך להאחז בעיר יריחו ובבתי הכנסת בעיר בפרט, דברים אלו לא יפריעו להמשך הפעילות בעיר יריחו ובערים עבריות נוספות. פעילות זו רק תתרחב ותגדל בע"ה, בברכה טובה הארץ מאד מאד, נתחזק ונבנה את הארץ".