תבוסה פוליטית. שופטי העליון.
תבוסה פוליטית. שופטי העליון.פלאש 90

עימות היום בבית המשפט העליון בין השופטת אילה פרוקצ'יה, שסירבה לדחות דיון למרות שאשתו של עורך-הדין ילדה לפני יומיים, לבין עורך הדין שנאלץ להגיע לדיון עם ילדיו.



בימים אלו מתנהל בבג"ץ דיון בעתירת ועד מתיישבי השומרון, נגד הריסתו של בית כנסת בשכונת אל מתן שבמעלה שומרון. העתירה הוגשה בתגובה לצו שניתן בבג"ץ לבקשת ארגוני השמאל – והמורה להרוס תוך חודשיים את המבנה. בדיון בעתירה, בשבוע שעבר, אכן ניתן צו המונע בינתיים את הריסת בית הכנסת – ודיון בתשובת הפרקליטות בעניין נקבע להיום.



ואולם עורך הדין המייצג את ועד המתיישבים, דורון ניר-צבי, פנה למזכירות בית המשפט והודיע כי אשתו ילדה, ולכן הוא מבקש לדחות בינתיים את הדיון בעתירה - כיוון שעליו להשגיח על חמשת ילדיהם הנותרים. לבקשת הדחייה הסכימה גם הפרקליטות ואפילו עו"ד המייצג את ארגוני השמאל. היחידה שסירבה לדחייה – הייתה שופטת בית המשפט העליון אילה פרקצ'יה.



ניר-צבי נאלץ להגיע לדיון ביום בבוקר בירושלים עם חמשת ילדיו, בני שלוש, חמש, שבע, עשר ושתים עשרה. "אני מבקש להביע מחאה חריפה על התנהלותך", אמר בתחילת הדיון לשופטת פרוקצ'יה. "אל תטיף לי מוסר", היא ענתה. "ועוד-איך אטיף לך מוסר", השיב לה ניר-צבי, תושב חוות-יאיר שבשומרון. "מפני שבית המשפט מציב ומציג עצמו כמגן ודואג לזכויות הנשים והילדים – עד שזה מגיע לזכויותיהם של הנשים המתגוררות בהתנחלויות". פרוקצ'יה שתקה.



את העימות בין הצדדים הרגיע השופט יצחק עמית, והמשך דיון בעתירה נקבע למועד מאוחר יותר – אחרי שרעייתו של ניר-צבי תשוב מבית החולים...