בפתח תקווה נפטר השבוע הרב נחמן צוקר ז"ל שעמד בראש הישיבה התיכונית כפר גנים בעיר במשך כארבעים שנה.

הרב צוקר בן השבעים ושש, שהלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, היה ממקימי החינוך המיוחד בישראל, והוביל את המאבק לשמירה על קדושת השבת בפתח תקווה לצד רב העיר ברוך שמעון סלומון זצ"ל.

הרב דב קוקיס, חתנו של הרב צוקר, מספר לערוץ 7 על פועלו ועל אישיותו, "קשה לדבר עליו בלשון עבר, הרב היה כולו מלא חיות, 'פצצת אנרגיה', הוא עשה כל כך הרב למען תלמידיו במסירות נפש, בראש שלו היה כל הזמן למען כלל ישראל".

על שנותיו הרבות בישיבת כפר גנים אמר, "כשהקים את הישיבה, כפר גנים היה מדבר שממה, היו רק פרדסים, לא היו כבישי גישה והיו טובעים בבוץ כדי להגיע לישיבה, הרב בן ציון צביק ז"ל היה לו בניין שלא היה מה לעשות עמו, הוא התרשם מהרב צוקר שיכול לעשות פעילות עם ילדים אז הוא נתן לא את הצריף הפעוט שלו וכאן התחילה הפעילות לאורך 40 שנה במסירות נפש מופלאה".

על מאבקו למען שמירת קדושת השבת בעיר אמר, "הרב סלומון זצ"ל שהיה רב העיר מאוד התחשב בדעתו ואהב אותו ותמיד אהב שהוא לצידו, זה נתן לו כוחות להוביל מאבקים ומהלכים, כשהיה צריך לבקש דברים בעירייה אמרו לו שכאשר במועצת העיר מעבירים דברים בשביל הרב צוקר אפילו אנשי מרצ מצביעים בעד. בשביל הרב צוקר כולם מצביעים בעד".

"במאבק למען השבת בשל העובדה כי היה איש כריזמטי ונאם בחסד עליון - ביקש ממנו הרב סלומון שכל ערב שבת יעמוד וינאם ויחזק את הצבור. בצד השני מעבר לגדר עמדו אנשי שמאל עמם שולמית אלוני, רצו שגם הם ישמעו אז הרימו אתו על הכתפיים והוא היה נואם ומלהיב את הקהל. באחת הפעמים אמר לשולמית אלוני 'כדאי לך לחזור בתשובה, אם תחזרי בתשובה אני מקווה שיתנו לך להיות מגישת תה באיזו ישיבה'".

עוד סיפר כי "בפגישה שהייתה לו עם ראש העיר שהיה מאפ"יניק הוא ביקש ממנו מספר דברים בשביל הישיבה - א' ב' וג' ראש העיר אמר לו לא א' לא ב' ולא ג' אתה לא מקבל כלום, הרב צוקר הסתובב ויצא כשהגיע לדלת פנה לראש העיר ואמר לו 'אני ממש לא כועס עליך אני באתי בשביל לתת לך זכות להקמת תורה אם אתה לא רוצה אז יזכה בזה מישהו אחר'. ראש העיר קרא לו ואמר לו,הרב צוקר אתה מקבל גם א' גם ב' וגם ג'".