מתאבל ומזועזע. נתניהו
מתאבל ומזועזע. נתניהופלאש 90

העיתונאי בן כספית ממעריב מדווח היום (רביעי) כי בזמן שאזרחי ישראל היו מרותקים למסכי הטלויזיה עם היוודע האסון ברומניה חגגה משפחת נתניהו יום הולדת לבן יאיר.

"אתה שואל את עצמך איך יכול להיות שבערב כזה מרשה ראש הממשלה לעצמו לארח קרואים חגיגיים בביתו, שהוא בית השרד שהמדינה מעמידה ומממנת לטובתו. איך אין שם אף אחד שקם ואומר, ואולי אפילו צועק ודופק על השולחן, שזה לא ראוי. שצריך לבטל את המסיבה הזו, ויפה שעה קודם. אפשר יהיה לחגוג מאוחר יותר. ביום שישי, במוצאי שבת. אבל לא הערב", תמה כספית.

"איך יכול להיות שראש ממשלת ישראל מקבל הודעה על היעלמותו של מסוק ובו שישה אנשי חיל אוויר קרוב לשעתיים וחצי אחרי האירוע? גם אם לקח לידיעה הזו שעה שלמה להגיע עד צה"ל, כל מנהל לשכה מתחיל יודע שראש ממשלת ישראל אמור לקבל עדכון ממזכירו הצבאי באותו רגע ממש. כך זה היה תמיד, וכך זה אמור היה להיות גם ביום שני בערב".

כספית מציין אפשרות נוספת, "אפשר שמזכירו הצבאי של נתניהו ניסה להשיגו ולא הצליח. אחד הגורמים בסביבתו של ראש הממשלה סיפר אתמול שהאלוף לוקר התקשר אבל אמרו לו שראש הממשלה 'באירוע פרטי'. אם הדבר נכון, אין חמור ממנו. היום זה מסוק שנעלם, מחר זה יכול להיות מטוס שעושה דרכו לתוך מגדלי עזריאלי".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הפנייה חצופה ונבזית. מדובר באירוע, שתוכנן מראש לפני כמה חודשים, ואשר התקיים במעון ראש הממשלה בירושלים. בעיצומו של האירוע, כשעה לאחר שהחל והמוזמנים כבר הגיעו, קיבל ראש הממשלה נתניהו את הדיווח הראשון ממזכירו הצבאי על תאונת אימונים ברומניה. ראש הממשלה פרש מייד לחדר העבודה שלו במעון הרשמי, המשיך לקבל עדכונים שוטפים ואף שוחח בטלפון עם שר הביטחון והרמטכ"ל. במהלך כל הערב, עד לעזיבת אחרון האורחים, שמר ראש הממשלה בחשאיות את דבר התאונה משום שההודעה הייתה צריכה להימסר קודם כל למשפחות החיילים והמפקדים שהיו במסוק בשליחות המדינה", לשון התגובה.