הרב שפירא ביציאה מהמעצר
הרב שפירא ביציאה מהמעצרצילום: עמותת חננו

עו"ד דורון ניר צבי המייצג את ישיבת עוד יוסף חי, אומר לערוץ 7 כי למרות שהפרקליטות הצבאית דחתה את הערעור כנגד צו ההריסה יש עוד דרכים להיאבק בהחלטה, "אנחנו לא ששים לפנות לבג"ץ שהוכיח בעבר שהוא לא בדיוק בית משפט צדק בכל מה שנוגע למתנחלים, אבל יש לנו גם דרכים נוספות כמו לגייס את המערכת הפוליטית".

הוא משוכנע כי צו ההריסה לא יצא אל הפועל, "אלה איומים בלבד, הצדק איתנו, המבנה נבנה על ידי משרדי ממשלה שונים כולל משרד הדתות והשיכון ובמימון משרד ראש הממשלה, כך שיש לנו הבטחה שלטונית שקשה להתעלם ממנה ואין ספק שאם יהרסו את המבנה אנחנו נקבל במשפט אזרחי פיצויים עד האגורה האחרונה".

לדבריו מדובר בצו הריסה שהוצא לפני כעשר שנים שאין מאחוריו שום עילה משפטית, "הצו הזה הוצא לפני אחת עשרה שנה בגלל חתימה אחת חסרה, הם מנסים להשתמש בקוצו של יוד, אבל המבנה הזה חוקי יותר מרוב המבנים ביהודה ושומרון, ההתנהגות שלהם משולה להתנהגותו של נבל ברשות התורה, עשר שנים לא שמענו מהם, אבל זה כנראה שוט שהם מנסים להניף מעל ראשה של הישיבה כדי לאלף אותנו".

עו"ד ניר צבי אומר כי מדובר במבנה עצום שהמשמעות של הריסתו תהיה קשה מאוד, "זה מבנה גדול מאוד שהשקיעו בו מיליוני שקלים, כשהם באו לעצור את הרב שפירא, הם הגיעו בסדר גודל של חטיבה, פה הם יצטרכו להפעיל אוגדה. ויש גם את העניין של תג מחיר, אם כשבאו לפנות קראוון כולם כיסו פה את השטח כדאי שייקחו בחשבון שפה בוודאי שהעניין הזה לא יעבור בשתיקה".