פרס ומובארק
פרס ומובארק

נשיא המדינה, שמעון פרס ונשיא מצריים חוסני מובאראק קיימו היום פגישת עבודה מדינית בארמון הנשיאות בקהיר.

הנשיא הישראלי הגיע לקהיר בהזמנת נשיא מצריים ובתום פגישה שערכה כשעתיים אירח מובאראק את הנשיא הישראלי ומשלחתו לארוחת צהריים בהשתתפות שר המודיעין המצרי, עומאר סולימאן ושר החוץ אבו איל ריט.

בפתח פגישתם המדינית הביעו שני הנשיאים תמיכה מלאה בקיום שיחות שלום ישירות בין ישראל לפלשתינאים והדגישו כי מימד הזמן הוא קריטי וכי אל לצדדים לפספס את חלון ההזדמנויות שנוצר כעת.

הנשיא פרס הדגיש בפני עמיתו את רצינות כוונותיה של ישראל ובראשה של רה"מ בנימין נתניהו לפתוח מייד בשיחות ישירות ולנהל מו"מ רציני ומקיף כדי לחתור להסכם שלום עם הפלשתינאים על פי עקרון שתי מדינות לשני עמים. הנשיא הודה בחום לנשיא מצריים על עמידתו כ"סלע איתן" אל מול ניסיונות גורמים קיצוניים ללבות מלחמה והרס במזרח התיכון "אמהות ובנים מצרים וישראלים חבים לך תודה גדולה", אמר פרס והוסיף כי "ישראל מעריכה ומוקירה את פעולותיך להשכנת שלום ולשמירה על השקט והיציבות במזרח התיכון כמו גם את מאמצייך להחזיר את החייל גלעד שליט לחיק משפחתו".

יצויין כי השנים דנו גם בסוגיית הגרעין האיראני, בהטלת הסנקציות של המערב כנגד איראן, בסוגיית החייל החטוף גלעד שליט ובנושאים נוספים הקשורים לחיזוק הקשר האסטרטגי בין ישראל למצריים.

יצויין כי בפגישתם של ראש המודיעין המצרי, הגנרל עומאר סולימאן ושר החוץ המצרי עם מזכירו הצבאי של הנשיא פרס תת אלוף חסון חסון, סיכמו הצדדים על הקמת צוות משותף לארמון הנשיאות המצרי ובית הנשיא בירושלים שיחדש את המגעים בכל הקשור לחיפוש ואיתור נתונים אודות חיילי צה"ל נעדרי מלחמת יום הכיפורים במצריים. הנשיא פרס הביע תקווה כי יימצאו החללים הנעדרים וכי ניתן יהיה להביאם לקבורה בישראל.