מצפה אביחי
מצפה אביחיאתר ארץ ישראל ממשיכם ובגאון

כוחות משטרה וצבא הגיעו הלילה (חמישי) למצפה אביחי הסמוך לקריית ארבע והרסו במקום ששה מבנים הבנויים מעץ בהם מבנה קבע של בית כנסת. במסגרת מדיניות "תג מחיר" נשרפו בתגובה באזור שדות של פלסטינים.

אריה דוויס, חבר כיתת הכוננות של קריית ארבע, שביתו נהרס, סיפר לערוץ 7 כי בשעה 3:00 לפנות בוקר, בעת ששהו בביתם, הוא, אשתו ושתי בנותיו, הגיעו כוחות גדולים מאוד, שכללו מאות שוטרי יס"מ, מג"ב, חיילים מגדוד 50 של הנח"ל, הכו על ביתו על מנת לפרוץ פנימה וכתוצאה מכך התמוטט ארון הספרים בביתם על בתם התינוקת. 

אלימות קשה נרשמה מצד השוטרים כלפי המתיישבים, שכתוצאה מכך נפצעו 5 תושבים, בהם נערה בת 16. 4 תושבים נעצרו.

התושבים מסרו כי הם כבר החלו בשיקום ההריסות ובנייתם מחדש של הבתים.

ח"כ מיכאל בן ארי אומר בתגובה להרס כי "כוחות ההרס והחורבן של ממשלת נתניהו ממשיכים להראות את כוחם על בתי משפחות היהודים ביו"ש. הההרס הגזעני במצפה אביחי הוא עוד נסיון עלוב לפגוע בחלוצים המיישבים את הארץ, כדי להתרפס בפני המחבל אבו-מאזן, אך כוחם של החלוצים חזק מהם. כשנתניהו וברק ייזרקו לפח של ההסטוריה, מצפה אביחי יפתחו עוד גן ילדים"

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר לערוץ 7, "נתניהו וברק מבעירים את השטח ואני לא אתפלא אם על הרס הבית כנסת תהיה תגובה כואבת. אם היה מדובר בהרס מסגד, כל יפי הנפש היו צועקים אבל כשמחריבים בית כנסת כולם שותקים"