ברק ואשכנזי בביקור בתרגיל
ברק ואשכנזי בביקור בתרגילדו"צ

שר הביטחון אהוד ברק ייפגש מחר עם הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי לפגישה אישית בארבע עיניים, זאת לראשונה מאז פרץ המשבר המכונה "מסמך גלנט".

הפגישה תיערך על רקע חידוש תהליך בחירת הרמטכ"ל הבא של צה"ל. שר הביטחון יראיין מחר פעם נוספת את כל חמשת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שלח היום מכתב לראש הממשלה ולשר הביטחון, בנוגע למסמך שפורסם בערוץ 2 המכונה "מסמך גלנט", ובו הוא מודיע כי אין עוד מניעה לעכב את בחירת הרמטכ"ל הבא, זאת אחרי שהתברר שאף לא אחד מהאלופים המיועדים לתפקיד היה מעורב בנושא המסמך.

בעקבות הודעת היועץ המשפטי אמר ברק כי בימים הקרובים יימשך תהליך המינוי של הרמטכ"ל הבא של צה"ל. השר ברק הדגיש כי שיתוף הפעולה הביטחוני-מקצועי עם הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, יימשך עד היום האחרון של כהונת הרמטכ"ל.

דובר צה"ל מוסר כי בכוונת הרמטכ"ל לקיים בקרוב דיון בפורום מטכ"ל באירוע זה, ובדרכים בהם יש לנקוט כדי להשיב ואף לחזק את אמון הציבור בצה"ל, שהוא התשתית ההכרחית לפועלו של צה"ל כצבא העם.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, נפגש היום אחה"צ ביחד עם ראש אגף החקירות במשטרה עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, ועדכן אותו בדבר ממצאי החקירה עד הלום. הממצאים ניקו את כל אלופי צה"ל ממעורבות בפרשה. הרמטכ"ל הודה למפכ"ל המשטרה ולצוות החקירה על ממצאיהם עד כה המנקים את מפקדי צה"ל מכל אשם.