סוגר חשבון. ברק היום
סוגר חשבון. ברק היוםפלאש 90

בעקבות הודעת שר הביטחון אהוד ברק על מינויו של האלוף גלנט לרמטכ"ל הבא של ישראל תוקף חבר הכנסת יואל חסון, איש 'קדימה', יו"ר הועדה לביקורת המדינה שאמנם קובע שההחלטה היא מצוינת, אך התנהלות ברק לא פחות ממסוכנת, לטעמו.

"הבחירה בגלנט היא ראויה, אבל אני חושב שהמינוי מוצלח אבל התהליך הוא כישלון", אומר חסון ביומן ערוץ 7. "בכל תהליך אהוד ברק מצליח לדרדר ולייצר תהליכים לא טובים בארגון שלו, בכל מה שהוא נוגע. כך היה במפלגת העבודה וכך גם בצה"ל, אבל מפלגת העבודה פחות חשובה לנו מצה"ל".

כיוון שכך סבור חסון כי על הכנסת להחליט על מתווה פעילות אחר שבו תיקבע זהותו של הרמטכ"ל הבא. "אולי כמו במדינות אחרות צריך להיות שימוע ולא סמכות בלעדית של שר הביטחון", אומר חסון המעריך כי אם היה ברק יודע שהחלטה שלו צריכה לעבור הליך נוסף של שימוע יתכן והיה מבין שעליו לפעול באופן אחר.

לטעמו של חסון אמנם מסמך גלנט טרף את הקלפים הציבוריים ואכן יש להרגיע את הרוחות במדינה, ובכל זאת טענתו אינה רק על האופן בו מתנהל ברק מאז הפרשה, אלא אף קודם לכן. "המהומה החלה עוד קודם ומערכת היחסים הגרועה בין ברק לאשכנזי ידוע, וברק נושא באחריות. הוא יצר כאן תקדים מאוד מסוכן".

"זה פשוט מסוכן. מזל שנבחר אדם ראוי שיביא את צה"ל להישגים, אבל אני מוטרד מהתהליך", אומר חסון השב וקובע כי על ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לקבוע את ההליך הנכון לבחירת הרמטכ"לים הבאים. "ברק מנהל את משרד הביטחון בצורה בעייתית", הוא שב וקובע.

ולצד הביקורת על שר הביטחון ברק מבקר חסון בחריפות גם את ראש הממשלה שאינו פועל נגד שר הביטחון שלו. "יש לנו ראש ממשלה בעל יכולת ורבאלית אבל הוא שותק. קורים תהליכים עצומים אבל הוא שותק. הוא לא מסוגל להגיד דבר לשר הביטחון".

חסון קובע כי דבריו אלה אינם נובעים מהיותו איש אופוזיציה וגם אם היה חבר קואליציה היה אומר את ביקורתו לראש הממשלה נתניהו. "לא צריך אותי כדי לבקר את שר הביטחון. שרים בממשלה מבקרים את תפקוד שר הביטחון", הוא מזכיר.

"אני מאוד מוטרד מהאופן שבו מנהל שר הביטחון את ענייני משרדו ומטרידה אותי יותר העובדה שלנתניהו אין מרות על שר הביטחון", מסכם חסון.