הרב יעקב יוסף
הרב יעקב יוסףפלאש 90

הרבנים הספרדים מתגייסים למען הרב יעקב יוסף, בנו של מנהיג ש"ס, על רקע ההחלטה לזמן אותו לחקירה בשל תמיכתו בספר "תורת המלך" של הרב יצחק שפירא.

במודעות מחאה בירושלים נכתב, "שמועה שמענו ונרגזנו על הנסיון של השלטונות לשלוח יד בקדשים ולהלך אימים על כבוד הגאון הגדול מגדולי הפוסקים בדורנו , מזכה הרבים, בקי בכל מכמני התורה, דיינא דנחית לעומקא דדינא הרה"ג רבי יעקב יוסף שליט"א אשר ברוב חוצפתם העיזו להזמין את כב' הרב לחקירה במשטרה בחשד ל"הסתה" כביכול", נכתב.

"שומו שמים! היה לא תהיה! וכבר אמרו חז"ל {שבת קי"ט} "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים", "וכל מי שיכול למחות ואינו מוחה נתפס בעוון" {שם נ"ד ע"ב} לכן באנו בשורות אלו להביע מחאה נמרצת על כבודה של תורה וכבוד ת"ח, ואנו קוראים לכל מי שיכול לפעול שיעשה כל שביכולתו למנוע את הפגיעה בכבוד התורה וכבוד הרב שליט"א, והשי"ת יערה על עמנו רוח ממרומים ונזכה לביאת גואל צדק בב"א".

על המסמך חתומים הרב יהודה מועלם, הרב יהושע מאמן, הרב מאיר מאזוז, הרב ראובן אלבז, הרב בניהו שמואלי, הרב בן ציון מוצפי, הרב אהרון ירחי, הרב יצחק רצאבי, הרב משה בן אבו, הרב יצחק ברדא, הרב שמואל פנחסי, הרב ארי אברהם והרב סמדג'ה אליהו אביסרור.

לפני כשבועיים זומנו לחקירה במשטרה רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף, בעקבות הסכמות שפרסמו לספר, אולם הרבנים הודיעו למשטרה כי אין בכוונתם להגיע לחקירה.