מתחילים לבנות. דיין.
מתחילים לבנות. דיין.פלאש 90

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר הבוקר כי "לנוכח תרגילי הסחטנות של אבו מאזן וסאיב עריקאת לקראת פתיחת המשא ומתן הישיר, על ממשלת ישראל להבהיר שלא תיכנע ולא תתקפל לנוכח איומיהם כפי שראש הממשלה הודיע לא פעם".

במועצת יש"ע מזכירים, "הקפאה היתה זמנית וחד פעמית וב-26 בספטמבר חוזרים לבנות באריאל ובאפרת בקרית ארבע, במעלה אדומים ובבית אל".

"טוב תעשה ממשלת ישראל אם תבהיר לראשי הרשות הפלסטינית שנסיונם להלך אימים על ישראל נועד לכישלון ועמדתנו לא תשתנה בגלל איומיהם", הוסיפו.

ארצות הברית הודיעה הלילה כי נושא הקפאת הבנייה ביו"ש יעלה לדיון בתחילת השיחות הישירות עם הפלסטינים. בהודעה שמסרה מחלקת המדינה נאמר כי ארה"ב מודעת לעמדת הפלסטינים בעניין וכי הנושא ידון בפגישת נתניהו-אבו מאזן-אובמה בתחילת ספטמבר.
 
עם זאת, ראש מערך ההסברה של ישראל, ניר חפץ, הבהיר אמש כי "ישראל אינה מעמידה תנאים מוקדמים כלשהם לפתיחת השיחות הישירות". הוא הדגיש כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מדגיש בצדק את חשיבותם של הסדרי ביטחון ופירוז מוצקים". 

חפץ הגיב לדברי הממונה על המשא ומתן מטעם הפלסטינים, סאיב עריקאת, שהזהיר כי חידוש הבנייה ביו"ש יכשיל את המשא ומתן.

עם זאת ציין עריקאת, כי האמריקאים נתנו לרשות להבין כי אם יתחדש המשא ומתן הישיר יהיה קל יותר לשכנע את ישראל להאריך את ההקפאה.