יקנה? רמי לוי
יקנה? רמי לויפלאש 90

הרשות להגנה על הצרכן ברשות הפלסטינית הודיעה (24 באוגוסט 2010) על איתור שלושה מקרים של הרעלת מזון בערים רמאללה ובית לחם כתוצאה מצריכת מוצרים מרשת החנויות של "רמי לוי" בישובים מעלה מכמש וכפר עציון.

עומר כבהא, מנהל קרן "אל-כראמה", המקדמת את החרם על מוצרי ההתנחלויות, מציין כי ההרעלה נגרמה בשל אכילת בשר ומזון מקופסאות שימורים שתוקפם היה קרוב מאוד לתפוגה ובשל החלטתם של צרכנים פלסטינים לרכוש מוצרים מההתנחלויות בניגוד לקונצנזוס הלאומי בנוגע לחרם על מוצרי ההתנחלויות.

כבהא טען, כי המוצרים המשווקים ברשת החנויות של "רמי לוי", אינם איכותיים והם נמכרים במחירים נמוכים בשל הזמן הקצר שנותר לתפוגתם ובפרט במוצרי בשר וקופסאות שימורים. לדבריו, הרשות להגנה על הצרכן מקיימת מעקב אחר הצרכנים הפלסטינים הרוכשים ברשת החנויות של "רמי לוי" והיא מפרסמת בציבור את שמותיהם כדי שיובאו לחקירה.

הוא הדגיש, כי כל מי שקונה אצל "רמי לוי" מעמיד את עצמו בפני חקירה ובפרט לאור החוק האוסר על רכישת מוצרים מההתנחלויות שאושר בחודש אפריל השנה והזהיר את התושבים הפלסטינים מ"מכירת מצפונם" ומפני הסכנה לבריאותם ולבריאות ילדיהם בשביל מוצרים זולים שתוקפם פג. כבהא קרא אף לחרם מוחלט על רשת החנויות של "רמי לוי".

הרשות הפלסטינית מקיימת בחודשים האחרונים פעילות ציבורית וממשלתית עניפה שנועדה להביא את הציבור הפלסטיני להחרים באופן מוחלט את מוצרי ההתנחלויות, כחלק מתפיסת המאבק בהתנחלויות וכשלב נוסף לקראת מימוש הריבונות המלאה באיו"ש. ראש הממשלה, סלאם פיאד, התצלם בצעד הפגנתי כשהוא שורף מוצרים של ההתנחלויות, צוותים של תלמידים יצאו למשימת הסברה בבתים והעיתונות הפלסטינית מגוייסת למטרה זו.