שביתה. ארכיון
שביתה. ארכיוןפלאש 90

בתום ישיבה סוערת, החליט מטה המאבק של מרכז השלטון המקומי להיענות לפניית שר החינוך, גדעון סער, ולדחות את השביתה הכללית ברשויות המקומיות לאחר החגים, זאת כדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה, ולא לפגום ביום החגיגי של הילדים וההורים. 

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "את מה שהממשלה חייבת לשלם, כיום הרשויות משלמות ומחר ההורים ישלמו. כדי למנוע הכנסת יד גסה לכיסם של ההורים אנו יוצאים למאבק ושביתה, כולל שרותי הניקיון, דוחות החנייה, מערכת החינוך והחינוך המיוחד". ראשי הרשויות קוראים לראש הממשלה לשרי הפנים והחינוך להתערב במשבר.

מייד לאחר החגים, ביום שלישי (5 אוקטובר) יפתחו הרשויות המקומיות בשביתה כללית, שתכלול את מערכת החינוך (כולל החינוך המיוחד), את שרותי הניקיון, את דוחות החניה ואת כלל השרותים המוניציפאליים.

על כך הוחלט היום בתום ישיבה סוערת וממושכת שהתקיימה במרכז השלטון המקומי בתל-אביב. ההחלטה נולדה בעקבות השחיקה הקשה – כחצי מיליארד ₪ -  שחלה בתקציבי החינוך אותם חייבת מדינת ישראל להעביר לרשויות המקומיות מתוקף היותו של החינוך שרות ממלכתי, ובעקבות נסיגת הממשלה מהתחייבותה לשיעור תקציבי החובה הממשלתיים (מענקי איזון) ומענקי הפיתוח שעליה להעביר לרשויות המקומיות (כ 600 מיליון ₪), ואשר אמורים להיות משולמים במתווה עולה בשנים 2010-2012.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: " את מה שהממשלה חייבת לשלם מתוך מס ההכנסה שמשלמים לה אזרחי ישראל, משלמות כיום הרשויות מכיסן המדולדל, ומחר ההורים יידרשו לשלם, ולכך לא נסכים!. כדי למנוע הכנסת יד גסה לכיסם של ההורים אנו יוצאים למאבק ולשביתה - כולל שרותי הניקיון, דוחות חנייה, מערכת החינוך והחינוך המיוחד. הגיע הזמן להקים קול זעקה ולומר לממשלה: עד כאן, די לאדישות לכספם של האזרחים, די להעלאה העקיפה של המיסים, די לקיצוץ לרשויות שמשמעו הקטנת שרותים והעלאת ארנונה".