צינור מים מקורות
צינור מים מקורותפלאש 90

חברת "מקורות" ביצעה לאחרונה, תוך ליווי צמוד של משטרת ישראל, ניתוק של כ-230 התחברויות פיראטיות. כמו כן, בפעולות משותפות עם חטמ"ר (חטיבה מרחבית) יהודה, נהרסו מספר בריכות בהן נאגרו המים שנגנבו מהצנרת המרכזית.

הפעולות בוצעו בשיתוף עם מתאם הפעולות בשטחים, גורמי הצבא באזור (חטיבת חברון), משטרת ישראל (מחוז ש"י) ורשות המים (צפ"א).

בשבועות האחרונים, אף החלו בביצוע מארבים בעקבותיהם כבר נעצרו מספר חשודים בזמן שניסו להתחבר לקו המים, סמוך לישובי קריית ארבע והוחרמו  מעל  ל-85,000 מטר של צנרת שחוברו למערכת ההולכה באופן בלתי- חוקי.   

בעקבות הנחיית השר לתשתיות לאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, החל בתקופה האחרונה שיתוף פעולה מוגבר לסיכול ומניעה של התחברות פיראטית של פלשתינים למערכת הולכת המים ביהודה ושומרון. השר לנדאו בירך על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים, אשר הביא לתוצאות ממשיות בשטח ואמר: "אנחנו מתכוונים להמשיך לפעול למיגור התופעה, שפוגעת בשגרת חייהם של כל התושבים באזור".

עבור תושבי הר חברון היו שנות הבצורת האחרונות קשות יותר מאשר לשאר תושבי ישראל. בימים מסוימים, כאשר ביישובי דרום ההר פתחו את הברזים - לא זרמו מהם מים.

התופעה הייתה שכיחה ביותר במיוחד בימי הקיץ החמים, בהם השימוש במים גבר. הסיבה לכך – גניבת מים באמצעות התחברות פיראטית של פלשתינים לצינורות של חברת "מקורות", הנמשכת כבר שנים. לאורך הכבישים ביהודה ושומרון צמחה חקלאות נרחבת על חשבון מי השתייה של תושבי האזור – ישראלים ופלשתינים כאחד. בעליהם של שדות חקלאיים רבים, אשר התחברו באופן פיראטי לצינורות של "מקורות" - ניתבו את המים לשימושם.

במהלך מספר שנים, מדינת ישראל נאלצה למצוא "פתרונות יצירתיים" לאספקת מים לישובים, בין היתר, באמצעות התגייסותו של הצבא - ע"י הקצאת מיכלית מים מיוחדת שעברה בין הישובים ומלאה את מגדלי המים שלהם.

לחץ רצוף של לשכת שר התשתיות הלאומיות לטפל בתופעה יצר שיתוף פעולה ששינה את פני הדברים. בעקבות הנחיית השר, פועלות חברת "מקורות", בשיתוף עם מתאם הפעולות בשטחים, גורמי הצבא באזור (חטיבת חברון), משטרת ישראל (מחוז ש"י) ורשות המים (צפ"א), לשים קץ לגניבות.

אומר השר לנדאו: "גניבת מים היא תופעה חמורה והיא באה לביטוי בצורה קשה ביותר באזור יהודה ושומרון. יש לטפל בה באופן רציני, במיוחד במדינה שבה מים הם מצרך יקר המציאות".