חומר החקירה שנאסף ע"י המשטרה בשבועות האחרונים מבסס תשתית ראייתית מוצקה לכאורה לכך שאיש העסקים סא"ל (מיל.) בועז הרפז, הוא שזייף את המסמך ועשה בו שימוש. כך אומרים הבוקר במשטרה.

במשטרה מציינים כי בשבועות האחרונים נחקרו עשרות רבות של עדים, פעולות חיפוש רבות ותפיסת מסמכים. נחשפה לפרטיה שרשרת העברת המסמך שהגיע בסופו של יום לחדשות ערוץ 2, לרבות הצמתים והמעורבים שידם היתה בדבר וכן זהותם של המעורבים במעמד מסירת המסמך לערוץ 2.

במשטרה מציינים כי חקירת הפרשה סוקרה בתקשורת באופן נרחב ביותר באופן שיצר ערבוב בין ראיות, מידע מודיעיני, שמועות ורכילות לשמה, שהוגשו לציבור, הכל תוך שרבוב שמם של מעורבים, של מניפולאציות והערכות בלתי מבוססות ולא אחת גם סותרות.

"צוות החוקרים דבק כל העת בציר החקירה ונמנע מלתת משקל כלשהו להערכות, לשמועות ולמידע הרב שפורסם, ואשר רובו נשען על אדנים רופפים. המדיניות התקשורתית שליוותה את החקירה מראשיתה, נקטה קו זהיר ואחראי, תוך הימנעות מהיגררות לגלי השמועות, ושיגור הודעות הבהרה לאחר פרסומים בלתי רשמיים שונים, שחלקם כלל לא מצאו ביטוי בתקשורת", נמסר.

לסיכום, נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות של זיוף מסמך בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף ע"י בועז הרפז. במשטרה מציינים כי ההמלצה הזו התגבשה לאחר דיונים והתייעצויות עם ר' להב 433, ניצב דוד מנצור ור' אח"מ, ניצב יואב סגלוביץ', שהיו מעורבים בכל השלבים של ניהול החקירה.

בית משפט השלום בפ"ת קיבל את בקשת המשטרה לשחרר את החשוד למעצר בית של 10 ימים ובתנאים מגבילים. התיק יסוכם בימים הקרובים ויועבר להמשך טיפול לפרקליטות המדינה, נמסר מהמשטרה.