אבו מאזן
אבו מאזןפלאש 90

ישראל נהגה להעלות במו"מ עם הפלסטינים את סוגית ההסתה נגד ישראל והעם היהודי המקבלת ביטוי בכלי התקשורת הפלסטיניים. עתה, משיבה הרשות הפלסטינית באותה מטבע. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" מפרסמת היום ב-6 בספטמבר 2010 דו"ח על ההסתה הישראלית נגד הפלסטינים באמצעי התקשורת השונים המבטאים מסר של "הסתה וגזענות נגד העם הפלסטיני, הנהגתו ובעייתו הצודקת".

בדו"ח נכתב, כי העוקב אחר אמצעי התקשורת בישראל ימצא כי חלק מהם מאמצים לחיקם אישים המטיפים לגזענות ונותנים להם במה כדי "להפיץ את הרעל של עמדותיהם המסיתות והגזעניות... ואת רוח השנאה והאלימות". במסגרת הדו"ח מובאות מספר דוגמאות בולטות ל"הסתה הישראלית" בתקופה שבין המחצית השניה של יולי והשבועיים הראשונים של חודש אוגוסט:

ב-21 ביולי בערוץ 1 אמר חבר הכנסת מהליכוד רזי ברקאי (כך במקור), כי ישראל "צריכה להגן על ביטחונה מפני (סכנת) התושבים הערבים, ודרש "להחיל את חוק הנאמנות למדינת ישראל על תושבי הגולן וירושלים המזרחית".

ב-21 ביולי ברשת ב' טען סגן שר החוץ דני איילון, כי הסיבה להתחזקות תופעת האנטישמיות היא העם הפלסטיני וציר הרשע הסורי איראני המממנת את האנטישמית בסיוע השמאל הרדיקלי באירופה.

ב-23 ביולי שודרה כתבה בערוץ 1 ובה נטען, כי החלטת הרש"פ להחרים את מוצרי ההתנחלויות היא איניתפאדה שלישית ו"פעולת טרור ומלחמה נגד ישראל".

ב-5 באוגוסט טען דרור אידר במאמר בעיתון ישראל היום, כי התושבים הבדואים של אל-עראקיב "משחקים בחוק" וכי הישראלים אשר מפגינים עימם "מסייעים לבדואים לגזול את מה שנשאר מאדמת ישראל" והאשים אותם ב"נקיטת עמדה נגד החלטות ברורות של בית המשפט העליון".

ב-11 באוגוסט טען אתר NRG, כי חברת הכנסת חנין זועבי ידעה על אירועי האלימות בספינת מרמרה וכי קיים סרטון וידיאו המראה, כי זועבי עומדת ליד החמושים ומנסה למנוע מהחיילים לפנות פצוע לטיפול בבית חולים.

סוכנות הידיעות הפלסטינית מסכמת וטוענת, כי "גיוס אמצעי התקשורת הישראליים להפצת מסר של הסתה וגזענות נגד הפלסטינים, הערבים והמוסלמים בכלל מבטא איום אמיתי על המשך תהליך השלום בין הפלסטינים והישראלים והורג את זרעי האמון אשר יכולים לבסס את השלום והביטחון האמיתי באזור כולו".