אברהם טל ז"ל עם שר הביטחון ברק
אברהם טל ז"ל עם שר הביטחון ברקפלאש 90
הלווייתו של האלוף במיל' ישראל טל (טליק) החלה אחר הצהריים (ראשון) בבית העלמין ברחובות. בטקס משתתפים נשיא המדינה, שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי.

פרס אמר כי "טליק היה כצוק סלע עתיק יומין, שכורח ביטחוני ושיקול מוסרי עשאוהו למקשה אחת. הוא היה נועז דיו כדי לפקד על מערכה קשה. הוא היה חכם דיו כדי להזרים חדש לקיים. אישיותו הייתה גדולה דיה כדי לעמוד במבחנים גדולים. הוא ידע שאת הקר

הוא ידע שאת הקרב צריך להכריע בשדה המערכה. אבל גם ידע שגזר דינו של הקרב יינתן במשפט ההיסטוריה.

ב צריך להכריע בשדה המערכה. אבל גם ידע שגזר דינו של הקרב יינתן במשפט ההיסטוריה. ועל כן שקל היטב מתי לפנות להדק האסטרטגי ומתי להפעיל את הנִיצרה האינטלקטואלית", אמר.

פרס הוסיף "בישראל הוא היה אהוב ונערץ. והוא היה גם נערץ מעבר לגבולותיה. הוא נחשב לאחד מחמשת מפקדי השריון הטובים שבעולם. הוא היה גם היחיד ביניהם שידע לבנות טנק. מן הסתם הטנק הטוב שבעולם. טליק היה שריונר בלב ובנפש. הוא סבר וגם הוכיח שהמרכבה הגדולה והכבדה הזו מסוגלת להיות קלת רגליים ומכה בשרשראות. ושבכוחה להתמודד עם חימוקי השטח ומהמורות הטבע. ושהיא יודעת להסתתר בשטחים מתים ולפגוע בגייסות חיים. הוא בנה טנק שמסוגל גם לפרוץ וגם להגן על הלוחמים שבתוכו".

"היה בו צימאון לדעת, סבלנות להתאמן, ומהירות להכריע. הלא זה גורלו של חייל. להתאמן ימים ולילות, להתכונן שבועות וחודשים כדי לנצח בקרב שלפעמים נמשך לא יותר משעות ספורות. הוא דקדק בשניהם. בהכנות לעומק בהכרעות במהירות. הוא למד את המפה כפי שאבותיו למדו דף גמרא. והוא הכין את חייליו – שהיו גם לחסידיו - להרחיק ראות ולשקול כל צעד מיידי. תרומתו למדינה הייתה סגולית. מקורית. אהבתו לצ.ה.ל הייתה מלאה, שלמה. הוא לא הטיל ספק בכך שעוצמתו של צ.ה.ל היא עוצמה היסטורית והביקורת עליו היא יומית וחולפת".