מוזמנים לבית יהונתן
מוזמנים לבית יהונתןפלאש 90





לקראת חג הסוכות הפיץ סגן ראש העיר דוד הדרי (מפד"ל איחוד לאומי) איגרת באלפי עותקים בה הוא קורא להמוני המטיילים העולים לירושלים בימי החג להגיע דווקא לבית יהונתן, הממוקם בלב שכונת סילוואן. "בביקורכם במקום" כותב הדרי, "תוכלו לערוך תצפיות על הר הבית ומעין השילוח, לבקר בבית הכנסת העתיק של עולי תימן משנת 1882, לצפות בסרט מרתק על חידוש ההתיישבות בכפר, ולשמוע סקירה על תכניות עתידיות של ההתיישבות היהודית במקום. לביקור במקום ישנה חשיבות רבה במיוחד כעת".

לטענת הדרי המערכת המשפטית החליטה לאכוף את עבירת הבניה שקיימת בבית יהונתן "בפינצטה", בעוד שלמעלה מ-20,000 עבירות בניה במגזר הערבי במזרח העיר אינן נאכפות. באיגרת מפרט הדרי "כיצד עשרות ומאות צווי הריסה בתוקף כנגד בתי ערבים שנמצאים ב'מרחק נגיעה' מבית יהונתן, לא זכו להתייחסות משפטית, בעוד שלבית יהונתן מודבקת תווית של דה-לגיטימציה על ידי היועצים המשפטיים ובעלי 'נשמות טובות' מסיעות השמאל", כלשונו.

הדרי שנשאל בעקבות הפצת האיגרת כיצד הוא מעודד את הציבור להגיע לבית שלכאורה איננו חוקי, השיב: "אני אכן בעד שמירה על החוק ובעד השוויון בפני החוק. בדיוק משום כך אשמח להראות לכל מבקר את הצביעות המשפטית בכך שאינה אוכפת צווי הריסה כנגד מאות בתים בלתי חוקיים של ערבים, צווים שלפי סדרי העדיפויות שקבעה מועצת העיר ירושלים, קודמים לביצוע הרבה לפני בית יהונתן".

(הערת מערכת ערוץ 7: לאחר הראיון ופרסומו הודיעה המשטרה על ביטול האישורים שניתנו לקיומם של הסיורים באזור בעקבות התקריות האלימות של ערבים באזור.)

בראיון ליומן ערוץ 7 התייחס הדרי גם לטענות על אוזלת ידה של המשטרה בעת הטיפול במתפרעים ערבים במזרח העיר. לדבריו אכן מדבור בתופעה חמורה ואף מסוכנת שכן מדיניות המשטרה היא "הכלה" של האירועים ולא מניעתם. מתוך גישה זו נעשה מאמץ להרגעת הרוחות אך לא מעבר לכך. הדרי מוסיף ומציין כי מדיניות זו לא די שאינה מרגיעה את הרוחות אלא מעודדת את התססת העיר ובמקום בו היה אירוע אחד יש היום מוקדי חיכוך, אלימות ועימות רבים. הוא גם סיפר על פניות למפכ"ל המשטרה ולשר לביטחון פנים בדרישה לשנות את מדיניות המשטרה באזור. בינתיים ללא מענה.