מתפללים בקבר יוסף
מתפללים בקבר יוסףמועצה אזורית שומרון

למעלה מאלף איש מרחבי הארץ השתתפו אמש (שני) בכניסה מיוחדת לקבר יוסף לרגל "אושפיזין יוסף" בחג הסוכות, כניסה שהתקיימה באישור וליווי צה"ל ואורגנה ע"י המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד".

הכניסה ההמונית היתה הראשונה מאז הוקמה לפני שלושה ימים מחדש מצבתו של יוסף הצדיק, שנהרסה ע"י הרשות הפלשתינית, והקהל הרב הביע את התרגשותו הרבה ממנה.

כזכור, במבצע הנדסי מורכב ורגיש, לאורך כל ליל מוצאי שבת, הוקמה מחדש המצבה שעל קבר יוסף במבצע משותף של אנשי המועצה אזורית שומרון, אגודת ,שכם אחד" והמועצה הדתית שומרון בשיתוף וסיוע קציני וחיילי חטיבת שומרון וכן אנשי המנהל האזרחי.את המצבה בנו והרכיבו אנשי חברת הבניה "הר כביר" מאלון מורה. במבצע הנדסי בסיוע מנופים וקונסטרוקציות מיוחדות שנבנו לצורך המבצע, הוכנסה המצבה במשקל 5 טון לתוך מבנה מתחם הקבר העתיק ונבנתה מחדש על המיקום המדוייק בו היתה המצבה המקורית, שנותצה, רוסקה ונשרפה ע"י פורעי הרשות הפלשתינית.

בין הבאים היו רבנים ומקובלים, וכן הרב יוסף סיטרוק רבה הראשי של צרפת לשעבר, חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד), גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון, דני דיין יו"ר מועצת יש"ע והרב ניר רוזנברג רב הישוב עינב.

ההתרגשות הרבה הקיפה גם את האזרחים וגם את החיילים במקום. חיילים רבים התפללו וקראו בספר התהילים יחד עם האזרחים, חיילים רבים התפללו עם דמעות התרגשות בעינים.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הודה לחטיבת שומרון בראשות המח"ט החדש אל"מ נמרוד אלוני וכן לקצין הגמ"ר שומרון רס"ן מקי סיבוני על אבטחת קהל ההמונים.

מסיקה הודה לחטיבת שומרון ולמנהל האזרחי על השותפות והסיוע בשיפוץ קבר יוסף והעמדת המצבה מחדש, "זוהי סגירת מעגל סמלית, רגע מרגש והסטורי, תיקון מעט מזעיר של חרפת ההפקרה של קבר יוסף. אנו מודים לקציני וחיילי צה"ל על השותפות בשיפוץ ההולך ומתקדם של הקבר. יחד עם זאת השמחה איננה שלמה כלל ועיקר והיא מהולה בהרבה עצב על  הביזיון בן 10 השנים, בדיוק מאז הורה שר הבטחון דאז אהוד ברק לנטוש את קבר יוסף".

הוא ציין כי "אין אומה בעולם שהיתה מאפשרת למקום קדוש, סמלי ושורשי כל כך לעמה להיות מבוזה כמו קבר יוסף. אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות ולחזור ולאפשר את השהייה היהודית בקבר יוסף, דבר שעוגן אפילו בהסכמי אוסלו, שם נקבע שקבר יוסף ישאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל".

ח"כ ציפי חוטובלי אמרה לאחר ביקורה בקבר יוסף: "מזעזע שמקום קדוש כל כך כמו קבר יוסף עדיין לא חזר למצב של נוכחות יהודית קבועה בו. קבר יוסף צריך להתנהל כמו קבר רחל ומערת המכפלה ויהודים צריכים להיות רשאים להתפלל בו באופן קבוע".

מתפללים על המצבה החדשה צילום: מועצה אזורית שומרון
קצין הגמ"ר חטיבת שומרון בקבר יוסף צילום: מועצה אזורית שומרון
ח"כ ציפי חוטובלי בקבר יוסף צילום: מועצה אזורית שומרון
שיפוץ המצבה