רמאללה
רמאללהפלאש 90

הוועד הפועל של אש"ף שהתכנס היום (שבת) ברמאללה, החליט לקרוא ליושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להשעות את השיחות הישירות עם ישראל, אם זו לא תאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

דובר הרש"פ נביל אבו רודיינה מסר "לא יהיו שיחות בצל המשך ההתיישבות וללא הפסקה מלאה של הבנייה בהן". אבו מאזן ייפגש מחר עם עבדאללה מלך ירדן, וביום רביעי תידון הסוגייה בליגה הערבית שדחתה בימים האחרונים את הדיון כדי לתת זמן לצדדים למצוא פשרה.

מפלגת "קדימה" הגיבה הערב להחלטת הוועד הפועל של אש"ף ותקפה את ראש הממשלה, "נתניהו יודע כי בידיו האפשרות לקבל את ההחלטות שיאפשרו את המשך המומ וכי קדימה תתמוך בכל החלטה שתקדם את המומ ותחזק את האינטרסים הביטחוניים של ישראל.לפיצוץ המומ תהיינה השלכות חמורות על ישראל וקדימה תאבק בהחלטות שיפסיקו את המומ ויביאו לפגיעה ממשית באינטרנסים של מדינת ישראל.על נתניהו לבחור באינטרסים האמיתיים של ישראל לטווח הארוך על פני כל האינטרסים הפוליטיים האישיים", אמרה היו"ר ציפי לבני.

ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר צוות התגובות של הליכוד, הגיב להחלטת הוועד הפועל של אש"ף, "הפלסטינים הם מכשול לשלום ולא ההקפאה ולא ההפשרה. הסיבה היחידה לפיצוץ השיחות היא חוסר רצון ונכונות פלסטינית להשיג שלום עם ישראל".