הרב ישראל אריאל
הרב ישראל אריאלפלאש 90

הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש והרב דב שטיין, עוכבו לחקירה במשטרת ירושלים.

שניהם דיינים בבית הדין לענייני עם ומדינה מיסודה של הסנהדרין. מארגון חוננו נמסר כי הרבנים עוכבו לחקירה ככל הנראה בשל פסק דין שהוציאו לפני כשנה.

עורך דין מטעם "חננו" הגיע למשטרה שם נמסר לו כי טרם הוחלט אם לחקור את הרבנים באזהרה או לגבות מהם עדות. בסופו של דבר הרבנים שוחררו לאחר שנחקרו בחשד לזלזול בבית המשפט.

בארגון "חננו" טוענים האירוע עליו נחקרו התרחש לפני כשנה, במהלך פינוי במאחז רמת מיגרון שבבנימין נעצרה בחורה וסירבה להכיר בסמכות בית המשפט לדון אותה לפי חוקי הגויים.

שופטת בית משפט השלום בירושלים האריכה את מעצרה שוב ושוב ע"פ דרישתו של נציג משטרת בנימין. בני המשפחה של הנערה פנו לבית הדין לענייני עם ומדינה שפסק כי על הציבור לנהוג עם השופטת וקצין המשטרה ע"פ סעיפים מסוימים בשולחן ערוך המפרטים כיצד מתייחסים למי שרומס את התורה ומזיק לחברו.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי אמר בתגובה לעיכובם של הרבנים כי "לאחרונה חלה מגמה מאוד מדאיגה של הפרקליטות שמתאפיינת ברדיפת רבנים והוגי דעות לא שמענו שנוהגים כך עם שייחים ערבים או עם פרופסורים מהשמאל".

מתנועת ארץ ישראל שלנו נמסר כי "המעצר הינו חלק ממסע מאורגן של שונאי דת במערכת המשפט ובפרקליטות, אנו קוראים לפטר את המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן שאחראי לרדיפות".

הרב יעקב יוסף והרב דב ליאור זומנו לפני מספר חודשים לחקירה בשל הסכמתם לספר "תורת המלך" של הרב יצחק שפירא אך סרבו להגיע לחקירה. עשרות ערכו כנס בו תמכו בסירובם להגיע לחקירה.

הרב שפירא עצמו נעצר ונחקר מספר פעמים בנוגע לפרסום ספרו. הרב שפירא אף נעצר בפרשת הצתת המסגד בכפר יאסוף על מנת להפעיל לחץ על תלמידיו שהיו עצורים.