הפגנה:תושבי עטרת נגד העיר הפלסטיניתיוני קמפינסקי

יו"ר מזכירות עטרת, אלי רוזנבאום, שמנהל את המאבק נגד הקמת העיר הפלשתינית החדשה רוואבי, מקווה שממשלת ישראל תצליח בסופו של דבר למנוע את הקמת העיר החדשה, "על פי כל הקריטריונים, הם לא עומדים בתנאים שהמשרד לאיכות הסביבה הציב בפניהם, ולכן אני משוכנע שגם השר ארדן שביקר שם, יעצור את הפיתוח של העיר לפחות בכל מה שנוגע לתחום שנמצא בשליטתנו".

לדבריו, ישראל לא יכולה למנוע לגמרי את הקמת העיר אבל יש בידה להקשות על מקימיה, "רוואבי עצמה נמצאת בשטחי איי, שמאז הסכמי אוסלו, אנחנו מנועים לפעול ולהשפיע שם, אבל בכל מה שנוגע להקצעת חשמל וכבישים, הם בהחלט תלויים בנו ויש דברים שרק אנחנו יכולים לקדם בעיר הזאת. העיר הזאת גם נבנית בתאום עם המינהל האזרחי, ואם המנהל האזרחי לא ייתן את האישורים, זה יפגע בהם אנושות".

רוזנבאום משוכנע שהעיר שקמה תשמש בסופו של דבר את המתיישבים, "אמנם הרכבת הזאת יצאה כבר לדרך, אבל ראינו בספר דברים שהקב"ה הבטיח שכל מה שהגויים בונים ישמש בסוף, אותנו, לכן חשוב לנו שהעיר הזאת תבנה כמו שצריך".

לדבריו לנתניהו אסור למסור שום שטח לידיים פלשתיניות ללא הסכמה של העם כולו, "נתניהו רוצה למסור את שטח כביש הגישה לעיר לפלשתינים, שטח שנמצא בין ראוובי לרמאללה, ואין לאף יהודי בעולם זכות למסור שטח שהוא לא שלו וגם לא של אבא שלו, אין שום סיבה לוותר על זה, העברת הכביש לפלשתינים תבתר את גוש בנימין למזרח ומערב, כל תושבי עטרת ומערב בנימין , יתקשו להגיע למזרח בנימין".

רוזנבאום מזהיר כי בימים אלה מוקמת מדינה פלשתינית, "העיר רוואבי היא ספינת הדגל של סאלם פייאד, שמקים מדינה פלשתינית ללא שום משא ומתן, הוא פשוט מקים מדינה בלי לשאול אף אחד, מעבר לזה שהעיר הזאת נמצאת בשליטה מוחלטת על נתב"ג, יש כאן הונאה, מצד אחד הם מסיחים את דעתנו כאילו שיש משא ומתן, אבל בפועל הם לא מחכים למשא ומתן ומקימים את המדינה שלהם, הם עושים את זה ממש כפי שבן גוריון רצה שהיהודים יעשו,  בשיטת חומה ומגדל, רוואבי היא עיר אדירה שעלולה להפוך למפלצת, וצריך לזכור שהם נמצאים צפונית לעטרת במרחק של שמונה מאות מטר מכאן".