אלפים השתתפו אמש (חמישי) בעצרת ייחודית שהתקיימה ברומא בירת איטליה. האלפים נקבצו לכיכר המרכזית של רומא להפגנה שהתקיימה תחת הכותרת "למען האמת למען ישראל" בהשתתפות  חברי פרלמנט ומובילי דעת קהל איטלקים. במסגרת האירוע הוקצו חמש דקות לכל דובר שנשא דברים בזכות האמת ובזכות ישראל.

השר שלום נשא דברים לאחר שר החוץ האיטלקי. כמו כן באירוע נשא דברים ראש ממשלת ספרד לשעבר חוזה מריה אסנר , וכן חברי פרלמנט אירופאים נוספים מהולנד, ספרד, פינלנד, רומניה ועוד.



בעצרת אמר המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום, "אחמדינג'ד אתה זמני כאן, מדינת ישראל היא לנצח נצחים. לא ניתן לעשות דה לגיטימציה לבניית ישראל ולעם ישראל באשר הוא. התקופה הזאת חלפה ולא תשוב. ישראל היא מדינה חזקה ומשגשגת וחברה מכובדת במשפחת העמים. ישראל תמשיך לעשות למען שלום תוך שמירה על בטחונה, רצוננו בשלום ידוע".



לפני האירוע קיים המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, מספר פגישות עם בכירי הממשל באיטליה - שר החוץ האיטלקי פרנקו פרטיני,  יו"ר הפרלמנט של איטליה ג'יאפרנקו פיני ועם השר האיטלקי לשיתוף פעולה עם אירופה והאזור, אנדריאה רונקי.

השר שלום אמר לשר החוץ האיטלקי כי הקפאת הבניה בהתנחלויות לתקופה של עשרה חודשים הייתה צעד בונה אמון יוצא דופן מצד ממשלת ישראל, "זהו צעד חריג מצד הממשלה אשר הביעה נכונותה לקיים דיאלוג מיום השבעתה. לצערנו, במהלך חודשי ההקפאה התמהמה הצד הפלסטיני ולא ניצל את התקופה שחלפה לקיום כל דיאלוג איתנו." השר שלום הדגיש כי אף ממשלה ישראלית בעבר לא הקפיאה את הבניה לתקופה כל כך ארוכה, עובדה אשר לא מנעה מהפלסטינים לקיים משא ומתן ולא מנעה אף הגעה להסכמים דוגמת הסכם חברון, הסכם וואי, והסכמי אוסלו".



"הקפאת הבניה הוכיחה את עצמה כמכשול לשיחות ולא ככלי לקידומן, היא מסיטה את הדיון מהעיקר שהוא קיום משא ומתן להסכם קבע ומהווה תירוץ עבור הפלסטינים להתחמק מהתהליך", אמר השר שלום.