כשבוע מתחילת עונת המסיק, מתגברים אירועי התקיפה של ערבים בחסות האבטחה והשמירה המאורגנת ע"י המנהל האזרחי. הערבים מנצלים את התיאום והאבטחה להתקפות לאומניות בישובים לידם הם מוסקים.

צמוד לשטחה של חוות גלעד, מצוי שטח נרחב ובו עצי זית רבים, אשר תושבי חוות גלעד טוענים לבעלות ולחזקה עליהם. למרות זאת, הוחלט בתאום בין חטיבת שומרון למזכירות חוות גלעד, כי על אף טענות הבעלות, יפנו תושבי החווה לבית המשפט לקבלת חזקה בקרקע רק לאחר תקופת המסיק, וזאת מחווה של רצון טוב ובניית אמון ע"מ שלא לסכל את המאמצים לקיום המסיק כראוי.

היום בשעות אחר הצהרים, נכנסו כ-100 ערבים למטע, רובם כלל אינם תושבי האזור – זאת למרות בקשת ועד החווה לאפשר כניסת בעלי הקרקע בלבד ע"מ למנוע חיכוכים. תושבי החווה צילמו בווידאו את אחד מהאנשים שנראה כי "ניהלו" את הקבוצה בצורה מאורגנת, מדווח למאן דהו בטלפון, כנראה פעיל בארגון שמאל קיצוני, כי המוסקים אינם תושבי האזור והוא עצמו תושב שכם.

בדרכם למטע עברו הערבים בשטח שדות החיטה של תושבי חוות גלעד, כשכל אותו הזמן נאסר ע"י תושבי החווה לשהות בשטח, הנחיה אותה קיימו בצורה מלאה.

בשעות אחר צהרים, לאחר עזיבת המוסקים וכוחות המנהל האזרחי, נדהמו תושבי חוות גלעד לגלות שהערבים, בחסות המנהל האזרחי וצו סגירת השטח שהוצא מול תושבי הישוב, עקרו 15 עצי תאנה ו-22 עצי זית צעירים בני פחות משנה. בנוסף, שברו והרסו טראסות חקלאיות של חוות גלעד וגנבו כלי עבודה חקלאיים.

השוטרים שהוזעקו לשטח סרבו לקבל תלונה במקום ואמרו לתושבים כי ניתן יהיה להגיש תלונה בתחנת המשטרה מחר, זאת למרות התמונות שצולמו ע"י התושבים.

אירוע נוסף שהתרחש היום בחווה הוא כניסת ערבים לחצר אחד הבתים. התושבים הזעיקו את הצבא, שסילק אותם משם.

בכך הסתיים המסיק השנה באזור חוות גלעד.

במזכירות חוות גלעד הדגישו הערב כי הדיווחים שפירסם ארגון שמאל קיצוני כי מתנחלים מחוות גלעד מסקו כביכול עצים של ערבים שקריים. "מדובר בעלילות מצוצות מן האצבע" – אמרו במזכירות היישוב – "נגיש תביעת לשון הרע כנגד הגורמים המעלילים בזדון".

איתי זר, יו"ר מזכירות חוות גלעד, אמר הערב בעקבות הדברים: "למרות האירועים החמורים שהתרחשו היום והניצול הציני של הערבים את המסיק על מנת לקיים התקפות לאומניות כנגד רכוש החווה ולעקור עצים, אנו שותפים ייחד עם חטיבת שומרון במאמץ לקיים מסיק שקט. אני מקוה שבמנהל האזרחי ובצה"ל יפיקו לקחים מהאירועים שהתרחשו ויפעלו כך שגורמים חבלניים ערביים לא יוכלו לנצל את המסיק לפרובוקציות בשאר ישובי השומרון".

בעקבות האירועים היום קורא גם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה לכוחות הביטחון להיות ערניים בעונת המסיק: "ההתיישבות משקיעה השנה מאמצים רבים על מנת למנוע מארגוני שמאל קיצוני לנצל את המסיק לפרובוקציות וכן מגורמים ברשות הפלשתינאית לקיים אירוע חבלה לאומנית, הצתות ופריצות. האירוע היום ליד חוות גלעד הוא תמרור אזהרה, אני קורא למערכת הבטחון להיות ערנית, לפעול בנחישות כנגד החבלנים ולא לתת לאירועים כאלו לחזור במקומות נוספים. אנו מעריכים את כוחות הבטחון וההתיישבות פועלת בנושא המסיק יד ביד עימה, אני מקוה שזהו האירוע האחרון בתקופת המסיק השנה".

חשוב לציין כי לאור אירועים רבים של פרובוקציות מכוונות ע"י ארגוני שמאל קיצוני בתקופת המסיק בשנים הקודמות, מתקיים השנה תאום רב בנושא המסיק בין ישובי השומרון, ראשי הישובים והמועצה האזורית שומרון, במסגרתו שותפים היישובים במאמץ לקיים את המסיק בשלום, וללא נתינת במה לפרובוקציות של אותם אירגוני שמאל קיצוני. למרות זאת התרחשו כל האירועים שצויינו.