הח"כים לפרקליטות: די לאפליה!יוני קמפינסקי, כפר השילוח

תשעה חברי כנסת השתתפו היום (ג) בסיור הוועדה לענייני ביקורת המדינה בעיר דוד. הסיור, ביוזמת יו"ר הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה), נועד לבחון מקרוב את תלונותיהם של חברי הכנסת מירי רגב ויריב לוין (הליכוד) שטענו כי הפרקליטות מפלה לרעה את תושבי בית יהונתן היהודים - מול כ-250 מבנים בלתי-חוקיים שנבנו במקום ע"י ערבים.

בדיון קודם טענו חברי הכנסת כי נציג משרד המשפטים נוטל לעצמו לעצב מדיניות על איזו עבירת בניה  לטפל ומאיזו להתעלם – בעוד שעיצוב מדיניות איננה בסמכותו כעובד ציבור, אלא בסמכותם של נבחרי הציבור. כמו-כן האשימו חברי הכנסת את משרד המשפטים באפליה מכוונת נגד "בית יהונתן" וטענו כי מולו ניצבים מאות בתים ערביים בלתי-חוקיים – שבכולם מצאה הפרקליטות סיבה לעכב את הליכי ההריסה.

בסיור, בו השתתפו ח"כ יריב לוין (הליכוד), מרינה סולדקין (קדימה), אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), ניסים זאב (ש"ס) אורי אריאל, אריה אלדד, מיכאל בן ארי,יעקב כ"ץ (האיחוד הלאומי) התגלה עוד כי לאף רשות במדינה אין מידע מדויק, מוסמך ומלא על כמות הבניה הבלתי-חוקית, בארץ בכלל – ובירושלים בפרט.

יו"ר הועדה יואל חסון הדגיש, כי הוועדה איינה קובעת מה חוקי ומה לא, אך היא דורשת לקבל מהפרקליטות הסברים משכנעים על סדרי העדיפויות באכיפת חוקי הבניה.אם העניין הוא פוליטי/מדיני אז שזו תהיה ההתייחסות אך אם העניין הוא חוקי יש חשיבות שהתהליך יהיה שקוף שיוויוני ועם קריטריונים ברורים בכל הקשור לאכיפה נגד הבניה הבלתי חוקית.

חברי הכנסת, והעיתונאים הרבים שנלוו אליהם, הגיעו ל"בית יהונתן" מלווים באבטחה כבדה של משמר הגבול. כפי שדווח, ערביי המקום רגמו את שיירת כלי הרכב באבנים, איש מחברי הכנסת לא נפגע, אך לכלי הרכב הממוגנים נגרם נזק.