הטקס. הערב
הטקס. הערבצילום: ליאור קורן
צומת הכניסה לרמת השרון (צומת הראשונים) נקרא היום (שלשי) על שם השופט ד"ר עדי אזר ז"ל בטקס רב משתתפים, במעמד שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית בייניש, מנהל בתי המשפט השופט משה גל, ראש העיר איציק רוכברגר וסגניו, משפחת אזר ובני משפחתם, קרובים ואורחים נוספים.



ראש עיריית רמת-השרון, איציק רוכברגר בנאומו פנה בנימה אישית לשר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, ולנשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית בייניש, לתת כתף למניעת האלימות שהתפשטה בחברה הישראלית. ראש העיר רוכברגר: "יש לי אמון מוחלט במערכת המשפט הישראלית- אבל צריך לפעמים לעצור ולהסתכל על האזרח הפשוט. לא ייתכן ששופטים ואנשי ציבור ילכו עם מאבטחים והעבריינים יסתובבו חופשי. אני קורא אל שר המשפטים להביא את נושא האלימות אל שולחן הממשלה בכדי למגר את התופעה ולעקור אותה מן השורש".



נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית בייניש ציינה בנאומה: "היה ברצח של עדי, שופט אשר נרצח רק בשל היותו שופט, הלם וזעזוע למערכת המשפט כולה, לחברה בישראל ולתפיסות העולם הבסיסיות שלנו. כאשר נגדעו חיי שופט רק בשל היותו שופט הייתה בכך הכרזת מלחמה מצד העולם העברייני על מערכת אכיפת החוק ועל מוסדות המשפט. כאשר אנשי אכיפה, חוק ומשפט הם היעד לחיסול, היעד אינו רק האדם, האב ובן הזוג, היעד הוא קריאת תיגר על הסדר החברתי ועל המרקם הדמוקרטי שבו פועל השופט".



אלמנתו של השופט אזר, בלהת אזר קראה להקים רשות לאומית שתטפל באלימות בצורה רצינית ומרכזית. "אם לא נעשה את זה- אף אחד לא יעשה את זה בשבילנו", ציינה בלהת. בטקס הוסר הלוט מהפסל "עץ החיים" של האומן טוביה לוי ושלט חדש של הצומת ע"ש השופט אזר ז"ל.