אש"ף לא מספיק קיצוני עבורו. זחאלקה
אש"ף לא מספיק קיצוני עבורו. זחאלקהפלאש 90

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה מציב עמדה קיצונית יותר מזו של מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, שצוטט כנכון להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית תמורת חזרה לקווי 67'.

בהודעה שפרסם היום קורא חבר הכנסת זחאלקה קרא לעבד רבו להתפטר מתפקידו בעקבות הדברים. זחאלקה סבור כי אם לא יתפטר עבד רבו מעצמו הרי ש"על הוועד הפועל של אש"ף לפטר אותו".

זחאלקה אומר: "אין לעבד רבו זכות למכור את זכויות האזרחים הערבים בישראל ולהעניק גושפנקא פלסטינית לשלילת זכויותיהם דרך ההכרה במשטר של מדינה יהודית. אין זכות לוותר על זכויות הפליטים ולהתנכר לנרטיב ההיסטורי הפלסטיני".

נזכיר כי בראיון ל'הארץ' אמר עבד רבו כי "אנו רוצים לקבל לידינו טיוטה של מפת מדינת ישראל, שרוצים מאתנו להכיר בה. אם המפה תהיה על בסיס גבולות 67, ולא תכלול את אדמתנו וביתנו ובכלל זה מזרח ירושלים, נהיה מוכנים להכיר בישראל תוך כשעה על פי הנוסחה של הממשל".

עוד הוסיף עבד רבו ואמר: "חשוב מבחינתנו שנדע היכן גבולות ישראל והיכן גבולות פלסטין. כל נוסחה שיציבו האמריקאים - אפילו שיקראו למדינת ישראל "המדינה הסינית" - נסכים לה, רק שיתנו לנו את גבולות 67. בעבר כבר הכרנו בישראל, אך היא לא הכירה במדינה הפלסטינית".

כאמור, גם עמדה זו אינה מספיק פרו פלסטינית עבור חבר הכנסת הישראלי ג'מאל זחאלקה.