כ-120 גבאים ונשותיהם הגיעו לבית ספר שדה סוסיא לערב ייחודי וראשון מסוגו. מדובר בערב השתלמות והוקרה לגבאי בתי הכנסת של 17 יישובים במועצת הר חברון. האירוע ביוזמת המועצה הדתית הר חברון כלל הרצאה על דרכי התמודדות עם סיטואציות מוכרות לגבאים ואף הצגת תוכנת מחשב זמינה באינטרנט לניהול ועדכון זמני התפילות בבתי הכנסת.

האירוע התקיים בבית ספר שדה סוסיא שם המוזמנים נהינו מתפריט עשיר ויין איכותי ומסביב לארוחת הערב המפנקת תוכננה פעילות עשירה. במסגרת הרצאתו "איך להפוך לימון ללימונדה" נתן דני בלונדהיים, יועץ ארגוני ותיק, עצות להתמודדות עם סיטואציות בין אישיות בהן נתקלים הגבאים בחיי היומיום. בלונדיים התייחס לטיפוסי המתפללים השונים לדוגמא טיפוס הקפדן אשר מטעים כל העברה ורוצה שהתפילה תתארך כמה שניתן או הטיפוס הממהר. בהרצאה ניתנו טיפים ועצות על הדרך להתמודד עם דרישות המתפללים השונים בצורה חיובית ומועילה. 

במקביל נשות הגבאים נהנו מהצגה תיאטרון קצ'קעס מצחיקה במיוחד אשר התבססה על התמודדות אשת הגבאי עם מקצוע בעלה.

לסיום הערב שמעו הגבאים טיפים לניהול בית הכנסת מאת ר' ליזו דויטש מכרמל, גבאי ותיק ומנוסה. לייזו דויטש דיבר על חשיבות עריכת תקנון לבית הכנסת הכוללים כללים ברורים כמו לדוגמא הגבלת הפרעות ילדים ועוד. בנוסף דויטש הציג מערכת ממוחשבת דרכה הגבאי יכול לעדכן זמני תפילות ושיעורים בבית הכנסת. מערכת כזו פועלת בבית כנסת בכרמל וכוללת מסך עם עדכונים וזמני תפילות. המידע גם זמין לתושבים דרך האינטרנט והדבר  מקל רבות על עבודת היום יום של הגבאים. 

עשרות אלפי השקלים, אשר הושקעו באירוע כוסו במלואן ע"י חסויות שנתנו חברות ביניהן בנק הפועלים, חל"פ הר חברון, רהיטי קיבוץ לביא וסלקום.

יש לציין כי ישנם מספר של יישובים במועצת הר חברון אשר אינם דתיים אך גם משם הגיעו נציגים לאירוע.

גלעד מתנה יו"ר המועצה הדתית הר חברון הזכיר כי בית הכנסת הראשון בהיסטוריה נמצא בהר חברון  כמו שמוזכר בפרשת  וירא שקראנו לאחרונה. הוא הוסיף כי "הערב הזה הוא ערב ראשון מסוגו והוא אורגן כחלק מתכנית של המועצה הדתית המתחדשת אשר שמה לה למטרה ליזום שירות לתושבים בכלל ולגבאים בפרט. האירוע בא לעודד את הגבאים ליזום שירות כלפי המתפללים והתושבים וגם להוקיר להם  על עבודתם המסורה במשך השנה".