נזקים במשק אחיה
נזקים במשק אחיהמשק אחיה

'משק אחיה' הגיש תלונה למשטרה על פגיעה  וגניבה מכרמי הזיתים והגפנים שברשותו על ידי מוסקים פלשתינים שמסקו בסמוך.

לכרמים נגרמו נזקים חמורים על ידי מוסקים פלשתינים שהוכנסו דרך השטחים של 'משק אחיה' (באזורים שבד"כ סגורים בפניהם)  בשמירה כבידה של צה"ל. 

בדרך למסיק גרמו המוסקים הפלשתינים נזקים לעצים וגנבו מהפירות שעל העצים. נזק העיקרי נגרם לגדרות –  על ידי עקירה וכיפוף של עמודי הגדר, חיתוך והעלמת חלקים מהגדר.



עובדים ב'משק אחיה' סיפרו כי זיהו את המוסקים הפלשתינים כשבידיהם שקיות מליאות כשהיו בדרכם לשטח שלהם, ויריעה שמשמשת לאיסוף הפרי שהושארה במטע.



גיורא ממשק אחיה סיפר כי לא זכה לטיפול הגון בתחנת בנימין: "מה שמאוד מפריע לנו זה שהצבא והמשטרה משקיעים כוחות גדולים מאוד לאבטח את מסיק הערבים (באזור שלנו לבד שני ג'יפים וכעשרה חיילים במשך כשבוע ימים) ולעומת זה כשהגשנו תלונה על הנזק אצלנו אמר לנו החוקר מתחנת בנימין שהוא לא יכול לקבל את התלונה עד שנביא אישורים ותצלומי אוויר! המצב הזה מאלץ אותנו למסוק את הפרי במצב של בוסר דבר שגורם לנו לנזק גדול". 



אורית סטרוק, יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע המטפלים בריכוז התלונות בנושא מסרה כי ארגון זכויות האדם ביש"ע פתח השבוע מחלקה מיוחדת לטיפול בחקלאים היהודים ביו"ש ויעקב מקרוב ובאופן הדוק אחר חקירת המשטרה בכל תלונה ותלונה.