חייבים להאמין ששליט חי. יואל מרשק
חייבים להאמין ששליט חי. יואל מרשקצילום: פלאש 90

מרכז המשימות של התנועה קיבוצית, יואל מרשק, לא יחקר על קריאתו בערוץ 7 להסתרת ילדי עובדים זרים בקיבוצים, כך הורה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין.

במכתב ששיגר ויינשטיין לשר הפנים, אלי ישי, אשר דרש לפתוח בחקירה, קובע היועץ כי אמנם "האמירות אליהן התייחסת, המעודדות הסתרת עובדים זרים ו/או ילדיהם, השוהים בארץ שלא כדין, הינן חמורות ואין להן מקום, שעה שנתקבלה החלטת ממשלה בעניין", אולם, "עם זאת, לא מצאתי לנכון לפתוח, לעת הזו, בחקירה פלילית בחשד להמרדה".

וינשטיין מסביר, כי "מדיניות התביעה הכללית בכל הנוגע לעבירות הנושקות לחופש הביטוי הינה, ככלל, מדיניות מרוסנת ומצומצמת, ובפרט כלפי עבירת ההמרדה".

"מקורה של עבירת ההמרדה הוא במשפט המנדטורי והיא מנוסחת באופן מרחיב מאוד ועמום. על כן השימוש בה יעשה במשורה ובמקרים יוצאי דופן וקיצוניים בלבד", מוסיף וינשטיין.

וינשטיין אף מציין, כי אם האמירות יהפכו למעשים יהיה צורך אכן לטפל בהן ב"דרך של התמודדות פרטנית" על פי חוק הכניסה לישראל.

נזכיר כי בחודש ספטמבר, עת עמד גירוש ילדי הזרים על הפרק, אמר מרשק בראיון לערוץ 7, "נאסוף לחיקנו את הילדים המיועדים לגירוש, נארח אותם ונקלוט אותם אצל משפחות קיבוצניקיות בכל רחבי הארץ".

"לא נסתיר את הילדים מהמשטרה, להיפך נעשה זאת בריש גלי ובגאווה", הדגיש, "במקום שיסתובבו בתחנה המרכזית נאסוף אותם ליטבתה, צרעה, משמר העמק, משגב העם, עמיעד ונארח אותם אצלנו. אם המשטרה תבוא לשערי הקיבוץ, הקיבוץ יפתח את שעריו".